    From: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Nowe podatki
    Date: Wed, 16 Jun 2021 23:55:05 +0200
    <s9l51a$4sg$1$PiotrGalka@news.chmurka.net> <s9ldo4$41b$1@gioia.aioe.org>
    <s9lmu3$ftl$1$PiotrGalka@news.chmurka.net> <s9m5mn$1f2v$1@gioia.aioe.org>
    <s9nkug$h0f$1$PiotrGalka@news.chmurka.net> <s9nu53$1gvp$1@gioia.aioe.org>
    <s9ocso$tis$1$PiotrGalka@news.chmurka.net> <s9ore9$1ovv$1@gioia.aioe.org>
    <s9qesq$416$2$PiotrGalka@news.chmurka.net> <s9r2ge$1ffp$1@gioia.aioe.org>
    <s9vdd4$vq4$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <1...@e...not.valid>
    <s9vq5u$6su$1$PiotrGalka@news.chmurka.net> <sa0fc8$t89$1@gioia.aioe.org>
    <j...@4...net>
    <saahhn$1gdm$1@gioia.aioe.org>
    <m...@4...net> <sab50o$m1h$1@gioia.aioe.org>
    <18yo0avwd6qw4.1luc6j3u4cx2f$.dlg@40tude.net>
    <sacv3c$10c$1@gioia.aioe.org> <o...@4...net>

    W dniu 16.06.2021 o 17:39, J.F pisze:
    > On Wed, 16 Jun 2021 15:42:04 +0200, Kviat wrote:

    > Wiec nie wiem czy taki wkurw, i stad ta wojna, ale wojne trzeba
    > finansowac.

    Widzę, że nie wiesz.
    I wcale mnie to nie dziwi, bo nie potrafisz łączyć przyczyny i skutków.
    I tego nawet nie rozróżniasz.

    Wojna, bo populiści i faszyści dorwali się do władzy.
    Dorwali się do władzy, bo wkurwieni ludzie ich wybrali.
    Coś dociera, czy jeszcze zbyt trudne?

    > W Polsce? Polska to zly przyklad, my akurat mielismy wlasna historie.

    Jak każde państwo...
    Megalomania "prawdziwych patriotów" jest zadziwiająca.

    > albo wcale nie bylo takiego wkurwu jak piszesz, tylko wrecz odwrotnie
    > - okres dobrobytu.

    ... dzięki projektowi jakim była UE.
    "dzięki temu zmiana nastrojów społecznych nie była tak radykalna i
    rozciągnęła się w czasie"

    Ale nie przejmuj się, już dawno do mnie dotarło, że nie mam co liczyć na
    umiejętność czytania ze zrozumieniem u ciebie.

    > Po czym produkcja zaczela migrowac do Azji ...

    Dlatego właśnie klaruję ci od samego początku, że obecnie są inne
    warunki i obecnie lokalne podnoszenie podatków dla bogaczy to leczenie
    syfa pudrem.

    > Pisales pisales, ale jakos nic konkretnego.
    > Wiec podaj jakas przykladowa skale.

    Jak ze ścianą...

    Piszę ci cały czas, że ta skala w obecnych warunkach nie ma żadnego
    znaczenia. Jakakolwiek by nie była niczego nie zmieni.
    Napisałem ci już wielokrotnie konkretnie, że to nie kwestia wysokości
    podatku. Ile razy jeszcze mam ci to powtórzyć żeby dotarło?

    > Zdecydowanie nie. Napisz prosto jak dla malpy :-)

    Prościej się nie da.

    > Bo tak nie rozumiem. Ma byc wysoki podatek dla bogatych?
    > Ktory maja chetnie placic, w trosce o wlasna d*?
    > I ma byc kraj szczesliwosci, tylko ... kto ma w niego inwestowac i
    > dlaczego ?

    No to jeszcze raz, łopatologicznie:
    wysokość podatku dla najbogatszych to rzecz WTÓRNA. Obecnie przyczyna
    problemów leży gdzieś indziej.
    Dopóki wysokość podatków dla najbogatszych będzie ustalana na poziomie
    państw narodowych, na poziomie lokalnych kacyków tłukących się łopatkami
    o władzę we własnej wiosce, dopóty nie ma sensu rozmawiać o wysokości
    podatków dla najbogatszych. Najpierw trzeba sobie poradzić z przyczyną.

    Największą do tej pory próbą leczenia przyczyny było powstanie UE, potem
    wprowadzenie wspólnej waluty. Zabrakło "kropki nad i", bo jest
    podkopywana przez lokalnych kacyków z ambicjami na władzę we własnej wsi.
    Dzięki tej próbie mamy najdłuższy okres w historii Europy bez większych
    konfliktów.

    Wyciągnij wnioski.

    Żadnego.
    Najpierw proponuję leczenie przyczyny. Co będzie bardzo trudne, a może
    nawet nie możliwe (za mojego życia...) dopóki nie zmieni się myślenie
    takich ludzi jak ty, którzy świat postrzegają z perspektywy państw
    narodowych otoczonych głęboką fosą i drutem kolczastym pod napięciem.

    A zmieni się na pewno. Tylko nie wiem kiedy (i jak gwałtownie...) i nie
    zamierzam zgadywać.
    Przed II wś koncepcja UE też była nie do wyobrażenia przez nacjonalistów.

    > I to jest wlasnie ogolnik.
    > Napisz w koncu wyraznie, co proponujesz.

    Napisałem to już tyle razy, że nawet średnio rozgarnięte dziecko by
    zrozumiało.

    Nie.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr