    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Nowe podatki
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    <s9lmu3$ftl$1$PiotrGalka@news.chmurka.net> <s9m5mn$1f2v$1@gioia.aioe.org>
    <s9nkug$h0f$1$PiotrGalka@news.chmurka.net> <s9nu53$1gvp$1@gioia.aioe.org>
    <s9ocso$tis$1$PiotrGalka@news.chmurka.net> <s9ore9$1ovv$1@gioia.aioe.org>
    <s9qesq$416$2$PiotrGalka@news.chmurka.net> <s9r2ge$1ffp$1@gioia.aioe.org>
    <s9vdd4$vq4$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <1...@e...not.valid>
    <s9vq5u$6su$1$PiotrGalka@news.chmurka.net> <sa0fc8$t89$1@gioia.aioe.org>
    <j...@4...net>
    <saahhn$1gdm$1@gioia.aioe.org>
    <m...@4...net> <sab50o$m1h$1@gioia.aioe.org>
    <18yo0avwd6qw4.1luc6j3u4cx2f$.dlg@40tude.net>
    <sacv3c$10c$1@gioia.aioe.org> <o...@4...net>
    <sadrvn$1rgn$1@gioia.aioe.org>
    Date: Thu, 17 Jun 2021 14:08:26 +0200

    On Wed, 16 Jun 2021 23:55:05 +0200, Kviat wrote:

    > Widzę, że nie wiesz.
    > I wcale mnie to nie dziwi, bo nie potrafisz łączyć przyczyny i skutków.
    > I tego nawet nie rozróżniasz.
    >
    > Wojna, bo populiści i faszyści dorwali się do władzy.
    > Dorwali się do władzy, bo wkurwieni ludzie ich wybrali.
    > Coś dociera, czy jeszcze zbyt trudne?

    Zaraz zaraz - podawales okres obejmujacy dwie wojny swiatowe.
    W pierwszej faszyzmu jeszcze nie bylo, ty go wszedzie widzisz :-)

    Przy czym ... wojny byly od wiekow. Co chwila sie rozgrywaly.
    Populizm i faszyzm? Czy wola wladcy?
    Ale w UK, Francji, USA juz demokracja. A w Niemczech tez parlament.

    Zas przyczyny popularnosci Hitlera sa z grubsza znane.
    Wkurw? Mozna by i tak rzec, ale ... na co?
    Na ogolna sytuacje w kraju, spowodowana TW oraz kryzysem.
    Chyba w najmniejszym stopniu podatkami.

    > Jak każde państwo...
    > Megalomania "prawdziwych patriotów" jest zadziwiająca.

    Tylko obnizanie podatkow w kapitalizmie nijak sie ma do sytuacji w
    PRL.

    > ... dzięki projektowi jakim była UE.
    > "dzięki temu zmiana nastrojów społecznych nie była tak radykalna i
    > rozciągnęła się w czasie"

    Niemcy tam mieli dobrobyt wlasny. UE nie byla im potrzebna.

    > Ale nie przejmuj się, już dawno do mnie dotarło, że nie mam co liczyć na
    > umiejętność czytania ze zrozumieniem u ciebie.

    To pisz prosto jak dla malpy - cos czytasz, cos z tego rozumiesz ...
    ale czemu ja mam rozumiec to samo :-)

    > Dlatego właśnie klaruję ci od samego początku, że obecnie są inne
    > warunki i obecnie lokalne podnoszenie podatków dla bogaczy to leczenie
    > syfa pudrem.

    Wniosek z tego ... kiedys podnoszenie bylo dobre?

    > Jak ze ścianą...
    >
    > Piszę ci cały czas, że ta skala w obecnych warunkach nie ma żadnego
    > znaczenia. Jakakolwiek by nie była niczego nie zmieni.
    > Napisałem ci już wielokrotnie konkretnie, że to nie kwestia wysokości
    > podatku. Ile razy jeszcze mam ci to powtórzyć żeby dotarło?

    To napisz wyraznie czego obecnie to jest kwestia.

    Jednolite 5% podatku na calym swiecie bedzie dobre?

    > Prościej się nie da.

    Jesli cie dobrze rozumiem - to twierdzisz, ze bogaci sobie hoduja
    kolejna rewolucje, a przeciez mogliby sie opodatkowac i polepszyc
    nastroje ...

    > No to jeszcze raz, łopatologicznie:
    > wysokość podatku dla najbogatszych to rzecz WTÓRNA. Obecnie przyczyna
    > problemów leży gdzieś indziej.
    > Dopóki wysokość podatków dla najbogatszych będzie ustalana na poziomie
    > państw narodowych, na poziomie lokalnych kacyków tłukących się łopatkami
    > o władzę we własnej wiosce, dopóty nie ma sensu rozmawiać o wysokości
    > podatków dla najbogatszych. Najpierw trzeba sobie poradzić z przyczyną.

    Czyli chcesz jednolitych stawek na calym swiecie?

    > Największą do tej pory próbą leczenia przyczyny było powstanie UE,

    Ale to daleko poza podatki wychodzi.

    > potem
    > wprowadzenie wspólnej waluty. Zabrakło "kropki nad i", bo jest
    > podkopywana przez lokalnych kacyków z ambicjami na władzę we własnej wsi.

    I znow nie rozumiem - chcesz zrobic jedna Europe, bez lokalnych
    rzadow, czy ciagle o podatkach mowimy?

    No, jest to moze jakis pomysl, ale demokracja demokracją, a ktos musi
    rzadzic. A jak ktos inny bedzie niezadowolony z tych rzadow, to co -
    zamknac mu ryja "suweren calej Europy tak chce", czy niech sobie tam
    partie zaklada i w PE walczy?

    A w tej UE tez sa rozne miejsca.

    > Dzięki tej próbie mamy najdłuższy okres w historii Europy bez większych
    > konfliktów.
    > Wyciągnij wnioski.

    Moje wnioski brzmia:
    -bron atomowa,
    -przemysl,
    -mechanizacja rolnictwa.

    I wojny staly sie niepotrzebne i nieoplacalne.
    Przynajmniej chwilowo.

    > Żadnego.
    > Najpierw proponuję leczenie przyczyny. Co będzie bardzo trudne, a może
    > nawet nie możliwe (za mojego życia...) dopóki nie zmieni się myślenie
    > takich ludzi jak ty, którzy świat postrzegają z perspektywy państw
    > narodowych otoczonych głęboką fosą i drutem kolczastym pod napięciem.

    Czy to tak trudno napisac: chce zlikwidowac panstwa?

    Tylko ... ja to juz gdzies slyszalem - ein Volk, ein Fuhrer ...

    > A zmieni się na pewno. Tylko nie wiem kiedy (i jak gwałtownie...) i nie
    > zamierzam zgadywać.
    > Przed II wś koncepcja UE też była nie do wyobrażenia przez nacjonalistów.

    Czy tak nie do wyobrazenia ... unia angielsko-szkocka,
    polsko-litewska, austro-wegierska ... a na dobra sprawe i niemiecka ..

    J.