  • Data: 2008-11-08 23:08:21
    Temat: Re: Odliczenia internetu a kontrola z US
    Od: mvoicem <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > No i tu jesteśmy na najbardziej śliskim gruncie, jednej z największych
    > wad przepisów prawnych.
    > Posługiwanie się *być może niezdefiniowanymi* ściśle słowami.
    > ALE... ja się - nomen omen - JEDNAK :) nie zgodzę!
    > Słowo "jednak" jak dla mnie ma znaczenie wyłączenia - "normalnie
    > jest X, *jednak* jeśli coś tam to X nie zachodzi".

    Zwróć uwagę na użycie "jednak" i "jednakże" w artykułach w gazetach, ze
    szczegółnym uwzględnieniem GW i RP.

    Coraz częściej widzę zdania typu: "warunkiem wygrania nagrody było zebranie
    100 kapsli. Jednak pan X zebrał 200 kapsli i już w ciągu tygodnia mógł
    odebrać nagrodę...".

    Błąd, ale powoli i podstępnie wchodzi do języka. Teraz - jeżeli taki
    dziennikarz używa słowa "jednak" w znaczeniu "dodatkowo", "ponadto", "mało
    tego", do dlaczego:
    - poseł ustawodawca,
    - skarbowiec interpretator,
    oraz
    - sędia rozstrzygający,
    nie miałby go użyć w takim samym znaczeniu?

    Ja się z tobą zgadzam - tak należy rozumieć słowo "jednak". Jednak (:) ) nie
    każdy może podzielać nasze zdanie.

    p. m.