eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiPisanie oprogramowania dla klienta zagranicznego, a odwrotne obciążenie i podatek u źródła › Re: Pisanie oprogramowania dla klienta zagranicznego, a odwrotne obciążenie i podatek u źródła
  • Data: 2021-02-22 22:13:37
    Temat: Re: Pisanie oprogramowania dla klienta zagranicznego, a odwrotne obciążenie i podatek u źródła
    Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2021-02-22 o 20:33, Adam pisze:
    > Witam
    > Dzięki za odpowiedź.

    > Tak były zmiany w eksporcie usług bodajże w 2014 (pewnie wcześniej przy akcesji do
    UE też).
    > https://www.pit.pl/aktualnosci/kiedy-i-w-jaki-sposob
    -dokumentowac-eksport-uslug-918278

    To raczej wypadło już w 2004, bo teraz czy w 2014 to już tylko tak zwany
    eksport usług,
    właśnie ze względu bardziej na określenie miejsca świadczenia poza
    granicami kraju.
    A kiedyś trzeba było ją fizycznie wykonać za granicą i troche było
    zachodu, żeby fakturować usługi na 0% :-)

    > Ok, ale jeśli VAT określa, że usługa nie jest opodatkowana w PL ponieważ jest niby
    wykonana
    > w miejscu siedziby/zamieszkania usługobiorcy. To pytanie czy tak samo dochodowy.
    >
    > Czy jednak dochodowy w PL.

    VAT i dochodowy, to jednak nieco różne podatki.
    Ja nie widzę podstaw, żeby płacić dochodowy gdzie indziej.

    > Plus te formularze USA odnośnie podatku u źródła - mogą sugerować inny sposób
    rozliczania
    > (czy też uwzględniania podatku pobranego/zapłaconego w USA w PIT).
    > W tych formularzach poruszona jest też np. kwestia dywidend na spółkach notowanych
    NYSE to jest zrozumiałe,
    > Ale też jest wspomniane o usługach.

    Nie analizowałem tego, ale jeśli mowa o podatkach płaconych tam, to
    dotyczy to tam prowadzonych (zakotwiczonych) biznesów.