  • Data: 2006-08-02 17:17:34
    Temat: Re: Prokura Art. 1091
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 2 Aug 2006, Nixe wrote:

    >> Ale tego zapisu nie ma...
    >
    > http://rzeczpospolita.pl/prawo/doc/kcywilny2005a/kc_
    k1.html
    > Rozdział III PROKURA
    > art 109/1 paragraf 1

    Słów "pod rygorem nieważności" nie widzę - są tylko wobec
    obowiązku udzielenia *na piśmie*.

    > Na mój rozum, jeśli ustanowienie prokury podlega obowiązkowi wpisania do KRS,
    > to jeśli się tego obowiązku nie dopełni, to prokura jest nieważna.

    Musi istnieć przepis z którego wynika nieważność.
    Nie wiem czy da się w tym kontekście odczytać art.73.2 - jakoś
    nie mam przekonania, ale kto wie....

    > Nie wiem, czy tylko i wyłącznie niedochowanie staranności.
    > Dokumenty, umowy, oświadczenia woli podpisane przez prokurenta, który nie
    > widnieje w KRS są po prostu nieważne.
    > Tak samo, jak nieważne są, gdy podpisze je osoba powołana do zarządu w
    > momencie, gdy zmiany te nie są poświadczone sądownie. To po prostu tak, jakby
    > podpisał je sąsiad z parteru ;-)

    Hm... nie wiem czy są nieważne.
    Co najmniej art. 39 K.C. IMO powinien mieć zastosowanie - czyli spółka
    może się wywinąć, ten co podpisał niekoniecznie.

    > Nie na darmo bank zażądał aktualnego odpisu z KRS, gdy na umowie kredytowej
    > zobaczył nazwisko innego, niż dotychczas prokurenta. Samo oświadczenie
    > zarządu o powołaniu tego prokurenta było niewystarczające.

    Ależ ja bym też żądał :)
    Ze względu na "staranność" właśnie :|

    --
    pozdrowienia, Gotfryd