  • Data: 2006-08-02 14:31:49
    Temat: Re: Prokura Art. 1091
    Od: "Nixe" <n...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości <news:Pine.WNT.4.60.0608020919560.3308@athlon>
    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> pisze:

    > Ale tego zapisu nie ma...

    http://rzeczpospolita.pl/prawo/doc/kcywilny2005a/kc_
    k1.html
    Rozdział III PROKURA
    art 109/1 paragraf 1

    > Ergo, na mój rozum zapis o wpisie powinienby również zawierać słowa
    > "pod rygorem nieważności" - a tak nie jest.

    Na mój rozum, jeśli ustanowienie prokury podlega obowiązkowi wpisania do
    KRS, to jeśli się tego obowiązku nie dopełni, to prokura jest nieważna.

    > Nie wiem! Pogdybajmy: w razie "zamieszania" sprawy przez prokurenta
    > mógłby to (brak wpisu o powołaniu lub odwołaniu) być zarzut wobec
    > strony o niedochowanie staranności... ?

    Nie wiem, czy tylko i wyłącznie niedochowanie staranności.
    Dokumenty, umowy, oświadczenia woli podpisane przez prokurenta, który nie
    widnieje w KRS są po prostu nieważne.
    Tak samo, jak nieważne są, gdy podpisze je osoba powołana do zarządu w
    momencie, gdy zmiany te nie są poświadczone sądownie. To po prostu tak,
    jakby podpisał je sąsiad z parteru ;-)
    Nie na darmo bank zażądał aktualnego odpisu z KRS, gdy na umowie kredytowej
    zobaczył nazwisko innego, niż dotychczas prokurenta. Samo oświadczenie
    zarządu o powołaniu tego prokurenta było niewystarczające.

    --
    Nixe