  • Data: 2006-08-03 06:48:50
    Temat: Re: Prokura Art. 1091
    Od: "Nixe" <n...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości <news:Pine.WNT.4.60.0608021802260.16100@athlon>
    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> pisze:

    > Słów "pod rygorem nieważności" nie widzę - są tylko wobec
    > obowiązku udzielenia *na piśmie*.

    Tych słów istotnie tam nie ma, ale takie właśnie swego czasu usłyszałam od
    prawnika :)
    Za kilka dni będę znów wizytować w sądzie, więc dopytam się jeszcze raz z
    czystej ciekawości, jaka jest prawidłowa interpretacja tego przepisu.

    > Ależ ja bym też żądał :)
    > Ze względu na "staranność" właśnie :|

    Oni ze względu na sprawdzenie wiarygodności istnienia prokury, a tym samym
    jej prawnej ważności.
    Tę wiarygodność i ważność zapewnia właśnie wpis do KRS, a nie samo
    oświadczenie prezesa.
    Ale jak mówiłam - dowiem się dokładnie jeszcze raz za kilka dni (na wszelki
    wypadek u innej osoby ;-).

    --
    Nixe