  • Data: 2013-01-30 23:06:21
    Temat: Re: Pytanie o program "Mała Księgowość"
    Od: cyklista <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 30.01.2013 20:55, Piotrek pisze:

    > Chyba przeceniasz magiczną moc zakazów i nakazów
    A Ty w tym przypadku chyba przeceniasz magiczną moc rynku.
    (Patrz np. sprawa opłat za rozmowy w roamingu.:
    http://www.chip.pl/news/wydarzenia/prawo-i-polityka/
    2012/06/ue-wymusila-tanszy-roaming
    )
    Nie sądzę żeby rynek wymusił jakieś zmiany w tymi kierunku, Firma
    wprowadzająca taką funkcję nic by nie zyskała, a ryzykowałaby tylko
    odejściem niezadowolonego klienta do konkurencji.

    ustanawianych przez
    > niekompetentnych posłów/urzędników.

    Tu akurat się zgodzę.

    > Jednak będę się upierał, że tego typu standardy to najlepiej reguluje
    > rynek.
    >
    > A żeby temu rynkowi pomóc to wystarczy nie kupować software, który nie
    > spełnia Twoich wymagań. I jeśli Twoje wymagania nie są mocno specyficzne
    > to niebawem automagicznie pojawi się stosowna funkcjonalność u tych,
    > którzy jeszcze jej nie mają.
    Nie koniecznie. Wybór programu księgowego często jest dziełem,
    przypadku, (bo akurat był pod ręką, bo dołączyli demo do gazety, bo
    znajomy też taki ma, bo była reklama w TV itd.), a później tak już
    zostaje, bo chociaż nie do końca nam odpowiada, to ze zmianą za dużo
    zachodu.

    > Na przykład pod postacią rożnego rodzaju raportów :-)
    No, najlepiej w PDF-ie, później tylko OCR, formatowanie, poprawa
    ogonków, i baza danych gotowa :)

    > A tak z ciekawości spytam. Czy świadczysz jakieś usługi za darmo? :-)

    A co robią osoby poświęcające swój czas i dzielące się swoją wiedzą na
    tej grupie?

    Ale to nie o to chodzi, że chcę, żeby ktoś zrobił dla mnie coś za darmo,
    tylko o to, że są to dodatkowe koszty, być może większe od kosztu samego
    programu, przez co przesiadka tym bardziej się nie opłaca.

    Przemek