    Subject: Re: Samokontrola JPK
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    From: cef <c...@i...pl>
    Date: Mon, 8 Mar 2021 18:41:54 +0100

    W dniu 2021-03-08 o 03:27, Eneuel pisze:

    >  - jako jedną fakturę na 100%?
    >  - jako jedną fakturę na 60%?
    >  - jako jedną fakturę na 40%?
    >  - jako dwie z tym samym numerem?

    Jedną fakturę jako jedną pozycję w rejestrze VAT
    z kwotą VAT do odliczenia 50%.
    A w dochodówce zrobiłem to jednym wpisem będącym
    sumą należnych procentów odliczeń.

    > Paliwo było osobowe [jak dane?] a żarówka była [wolframowa?]
    > niepaliwowa [choć potrafiła przepalać się? -- podejrzana
    > sprawa] -- nie mogłem/umiałem tego inaczej zapisać, jak
    > za pomocą dwóch wpisów... Faktura jedna -- wpisy dwa...
    >
    > Ten typ czy inny?

    Jeśli paliwo i żarówka do samochodów inaczej rozliczanych,
    to ten sam typ. Również ten sam typ jeśli żarówka
    w ogóle niesamochodowa tylko do biura.
    Jeśli paliwo do tego samego auta (lub tak samo rozliczanego) co żarówka,
    to inny typ.

    > Kwoty inne, ale problem ten -- rozdwojenie faktury.
    >
    > Masz o tyle gorzej, że ja na swej fakturze mam dwie pozycje, zaś
    > Ty (jak pojmuję) masz jedną, ale JPK nie mówi, ile pozycji jest
    > na fakturze z tą samą stawką VAT.

    Tyle, że u mnie problem zdwojenia faktury pojawia się,
    gdyż nie chciało mi się wyliczać ile będzie w kosztach.
    Jak już zdecydowałem się to wyliczyć, to ponieważ VATu
    odlicza się tyle samo, to zrobiłem to jednym wpisem w rejestrze
    a w dochodówce można sobie wpisać dowolnie-
    dwa wpisy czy jeden bo to nigdzie (na razie) nie jest raportowane.