  • Data: 2010-03-23 18:14:46
    Temat: Re: Spolka Cywilna a osobista Dzialanosc Gosp.
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    de Fresz w <news:hoav04$m6f$1@inews.gazeta.pl>:

    > Dobra, napiszę może ciut konkretniej, to może rzuci więcej światła na
    > sprawę. Więc tak: przedmiotem spółki ma być obiekt sportowy oraz klub
    > sportowy (zrzeszony w stosownym związku, mający członków itp, ale pod
    > skrzydłami owej SC), których celem działalności ma być przebrzydła
    > komercja. Ja i mój wspólnik jesteśmy instruktorami stosownej
    > dyscypliny, ale z założenia chyba nie będzimy prowadzić dwóch osobnych
    > klubów, bo "na zewnątrz" ma być to jedna firma - ów cel spółkowania. I
    > teraz co powinniśmy wpisać zakładając DG?

    Spółkowanie -- tylko nie wiem, czy w gminie się panienka z okienka nie
    zaczerwieni, gdy taki cel podacie.

    <http://www.vat.pl/spolka_cywilna_formy_dzialalnosci
    _1723.php>

    > Pal sześć NIP, ale REGON musi chyba obejmować konkretną działalność?

    No to szukaj PKD odpowiedniego.

    > jak wygląda kwestia rozliczania kosztów przychodu, przecież SC chyba
    > powinna mieć swoją własną KPIR?

    Do KPiR wpisuje sie nie tylko koszty

    > W tym konkretnym przypadku chodziłoby o użyczanie (a raczej najmowanie)
    > posiadanego przez wspólników sprzętu sportowego, do czasu póki spółka
    > nie dorobi się własnego (co jest kwestią ciut bardziej złożoną).

    Co stoi na przeszkodzie wniesienia sprzętu jako wkładu?

    > Wniesienie sprzętu do majątku spółki raczej nie wchodzi w grę z
    > racji innych przepisów.

    Czyli?

    --
    Tomasz Nycz