  • Data: 2004-08-24 23:32:47
    Temat: Re: Sprzęt komputerowy i kontrola z UKS
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 24 Aug 2004, RoMan Mandziejewicz wrote:
    [...komuś...]
    >+ >> środek trwały i amortyzacji w czasie. Czy jakiekolwiek ulepszenia

    wKF: "ulepszenia" tak. IMHO nie wolno używać niechcący tego słowa
    w odniesieniu do "urządzeń peryferyjnych których dołączenie NIE
    JEST ulepszeniem"... !

    >+ >> - w
    >+ >> stylu dokupienia drukarki za kilkaset PLN powinne być dopisywane do
    >+ >> wartości tego komputera?

    IM*H*O wręcz nie wolno w ten sposób ulepszyć (a więc i podwyższyć
    WP) ST...

    >+ > Drukarka, jest takim klasycznym urządzeniem peryferyjnym, które do chyba
    >+ > 3,500 zł. nie zwiększają wartości środka trwałego. ( nie mam pod ręką ustawy -
    >+ > ale tam to jest)
    >+
    >+ Owszem - tylko, że on próbuje mi doliczyć do wartości początkowej i
    >+ wyrzucić 'wyposażenie' z kosztów, tworząc 'srodek trwały'.

    Hm... "kup pan cegłę"...

    >+ przedmiot podlegający amortyzacji w dłuższym czasie, a pod
    >+ 'wyposażeniem' - zamortyzowany jednorazowo - czyli wrzucony w koszty.

    Moment, moment. To są dwie *różne* rzeczy: amortyzacja jednorazowa
    i "wrzucenie w koszt" ! (co innego jest podstawą wpisu do KPiR,
    IMO oczywiście :))

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)