  • Data: 2008-11-06 09:17:06
    Temat: Re: Struktura?
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:gesa1t$5dg$2@news.onet.pl...
    > Witam,
    >
    > z wątku o sprzedaży ZW wyszła ta nieszczęsna struktura i to, że mam niby
    > korygować sprzęt firmowy ileśtam wstecz.

    Jeśli się "załapałeś" - tak, należało dokonać korekty.
    Ale najpierw sprawdź, czy jest taka potrzeba

    > Jak dokładnie działa ta struktura? To się rocznie uwzględnia, prawda?
    > Czyli
    > jak zmienię przeznaczenie sprzętu z tego roku, to dopiero pod koniec roku
    > będę korygował wartość wynikającą ze struktury. >Dobrze myślę?

    Generalnie:
    w pierwszym roku prowadzenia sprzedaży zwolnionej powinieneś ustalić jakąs
    prognozowaną proporcję w uzgodnieniu z naczelnikiem US. Po zakończeniu roku
    należy wyliczyć proporcję na podstawie rzeczywistych obrotów tego roku. Na
    tej podstawie w deklaracji za pierwszy miesiąc/kwartał nastepnego roku
    dokonać korekty odliczonego VAT.
    Obliczona przez Ciebie proporcja za ten pierwszy rok służy rozliczaniu VAT w
    roku drugim, a odliczony na jej podstawie VAT zostanie skorygowany po
    zakończeniu roku w sposób identyczny jak rok wcześniej.
    Tak wyglada ten "zaliczkowy" ;) system rozliczania.

    Polecam do poczytania minimum :) art.90-91:

    Nie są ani długie ani specjalnie zawiłe :)

    Pozdr,
    m.w.