    From: cef <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ulga dla seniora a zdrowotne.
    Date: Fri, 19 May 2023 08:52:47 +0200

    W dniu 2023-05-18 o 21:17, Piotr Gałka pisze:
    > Kolega był się pytać u specjalistów od podatków.
    > Znane jest hasło 'czytanie ze zrozumieniem'. Mam wrażenie, że tu
    > występuje jakiś temat 'pisania ze zrozumieniem co się pisze'.

    Być może w przepisach wyjściowych wystąpił ten brak zrozumienia - to też
    musisz sprawdzić, bo w tym ładzie/nieładzie jest wszystko możliwe.
    Specjaliści od podatków powinni to wiedzieć od ręki. Jeśli chcesz wiedzieć
    sam, to niestety ale musisz przejść klasyczną ścieżkę
    Czyli samemu sobie odszukać co na ten temat
    podają różne portale, potem ustalić jakie są konkretnie przepisy
    dotyczące tego co Cię interesuje. Następnie dokonać własnej wykładni.
    Czyli musisz się doktoryzować. Jeśli jesteś w stanie sam czytać i
    interpretować
    przepisy okołopodatkowe, znajdować odniesienia i wyrobić sobie jakiś pogląd
    jak prawo powinno być stosowane, to to zrobisz. Tylko pamiętaj - zawsze
    tekst źródłowy -
    ustawa i rozporządzenia a nie to co pismaki za wierszówkę publikują

    Ja to robiłem wiele razy (nawet wbrew opinii urzędników) - kiedyś z
    przymusu,
    bo na początku swojej działalności takie lawirowanie w ustawach,
    rozporządzeniach
    i wydzieranie skarbowi państwa tego co należne było codziennością
    a teraz robię to już tylko od wielkiego dzwonu hobbystycznie.