  • Data: 2023-05-24 16:38:36
    Temat: Re: Ulga dla seniora a zdrowotne.
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2023-05-24 o 16:02, Kviat pisze:

    > 3.Zostanie wyświetlona lista płatników, do których użytkownik ma nadane
    > uprawnienia.
    > 4.Wskazać płatnika, który w kolumnie "Aktywny ePłatnik" ma znacznik
    > wyłączony i nacisnąć przycisk "Aktywuj ePłatnika".

    Szczerze mówiąc to czytając to nie wiem czy te aktywne/nie aktywne
    ePłatniki to są osoby (fizyczne) czy jakieś programy (typu płacenie za
    siebie to inny płatnik, za pozostałych wspólników to inny płatnik, za
    pracowników to inny płatnik).

    Jak trzeba było pierwszy raz wysłać te DRA to kolega dzwonił, że jakoś
    to mamy zrobić, ale zanim nam się udało w ogóle znaleźć na to czas to on
    już to opanował (dla nas wszystkich) więc nie było potrzeby abyśmy my
    też to opanowywali.
    No i wszystkie DRA on wysyła.
    A że DRA jest jedno dla liniowego i ryczałtu to nawet jak żona (też
    wspólnik) zgłosiła DG korki to do wyboru było albo on jej przesyła dane
    z programu prowadzenia firmy i ona wysyła to DRA, albo ona jemu przesyła
    dane i on wypełnia. No i stanęło na tym drugim bo przy ryczałcie
    większość danych (podstawa, składka) nie zmienia się z miesiąca na miesiąc.
    To jest przykład komplikowania życia. Żonie program na stronie mBanku
    też chyba proponuje wypełnianie tego. Jakby DRA się wysyłało osobno to
    wszystko robiło by się samo a tak co miesiąc musimy się tym zajmować.

    Ja byłbym za tym aby podnieść VAT i definitywnie zlikwidować PIT.
    Brakuje rąk do pracy a w ten sposób masa urzędników trafiła by na rynek
    pracy i zamiast być ciężarem dla gospodarki zaczęliby wytwarzać jakąś
    wartość dodaną. Globalnie produkt krajowy byłby większy, no bo chyba ich
    przekładania papierków nie traktuje się jako wkład w ten produkt.
    P.G.