    From: cef <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ulga dla seniora a zdrowotne.
    Date: Fri, 19 May 2023 16:58:38 +0200

    W dniu 2023-05-19 o 12:48, Piotr Gałka pisze:

    > Zdarzało nam się (z bartem) doszukiwać samemu o co biega. Potem
    > przekonaliśmy firmę zajmującą się doradztwem podatkowym od 20 lat, że
    > się mylą (dotyczyło rozliczenia VAT od samochodów po zakończeniu
    > leasingu, gdy były one częściowo na cele prywatne).
    >
    > Ale to wymaga czasu, a czas to pieniądz.

    Dobry doradca bierze pieniądze, choć też nie gwarantuje jakiejś
    super solidnej usługi, ale czas można oszczędzić.

> [...]
    > wiem czy kiedykolwiek ZUSowi podawałem jakieś konto.
    > Zarejestrowałem się u nich 30 grudnia bo dostałem pismo, że teraz każdy
    > musi. Przy tej okazji widziałem tam jakiś bałagan w tym jak oni
    > rozpisali moje wpłaty (gdzieś chyba z kwietnia mieli źle, ale bilnas
    > końcowy pisało, że 0). Co mnie interesuje ich bałagan - niech sobie sami
    > to ogarniają. Od tamtej pory się ani razu nie logowałem.
    >
    > Właśnie ustaliliśmy ze wspólnikiem, że odpuszczamy występowanie o
    > zwroty. Jak się ogarną i wyjdzie im nadpłata to się wtedy wpłaci mniej.

    Hmmm, im nie wyjdzie ani się nie ogarną, tylko Ty masz rozliczyć składkę
    rocznie
    w tym DRA za kwiecień. Tam dopiero jak podasz dochód,
    to system zsumuje Ci roczne składki wg deklaracji i wyjdzie Ci zwrot
    albo niedopłata. Niedopłatę trzeba uregulować do kiedyś tam -
    chyba w terminie składki za kwiecień. A zwrot albo na wniosek
    (przyjdzie Ci info z zuspue, że wniosek jest) albo będziesz czekał az można
    rozliczyć nadpłatę (chyba na koniec roku znowu), ale to też na wniosek
    więc i tak będziesz musiał wyklikać i tak.