  • Data: 2003-01-15 06:54:54
    Temat: Re: VAT - przekroczenie limitu i problem
    Od: "Tomasz Szafranowski" <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Na początek serdeczne podziękowania wszystkim za pomoc (szczególnie p.
    Michałowi Krawczykowi - którego podpowiedź była cenną inspiracją :-)).

    Moja dziedzina to usługi i sprawa dotyczy raptem 3 rachunków w listopadzie i
    2 w grudniu. Nieco przestraszony Waszymi listami udałem się czym prędzej do
    US i do pierwszego napotkanego Biura Rachunkowego.

    1. opinia US: proszę się tym za bardzo nie przejmować (!!!!!), Pan nie
    naliczył, klient nie odliczył - nikt (???) straty nie poniósł. Uregulowac
    papiery i dalej prowadzić działalność - tym razem bez pomyłek. Tyle
    usłyszałem w US. Przyznam, że raczej mnie to nie przekonało.

    2. opinia BR: raczej w większości pokrywa się z propozycją p. Michała. Po
    pierwsze sprawdzić, czy uda się jeszcze u klientów wycofać rachunki
    grudniowe (udało się! Uff!). Co do rachunków listopadowych - na rachunek w
    którym nastąpiło przekroczenie limitu: wystawić Rachunek-Korektę na część
    "do VAT-u" i fakturę VAT na resztę. Na pozostałe rachunki - Rachunki-Korekty
    na kwoty 0 zł i faktury VAT na taką kwotę jak w rachunkach +naliczony
    podatek VAT. Oczywiście nie mogę liczyć na zapłacenie tego VAT-u przez
    klientów, a muszę go odprowadzić (+odsetki), więc tu jestem nieco do tyłu.
    Ale przeżyję. Nie było mowy o "kajaniu się", ale może...

    I tu pytanie: Czy klient może odmówić przyjęcia faktury VAT (bo trzeba ją
    podpisać) + Rachunku-Korekty w styczniu z datą wystawienia na listopad? BR
    zapewnia, że w takim przypadku nie poniesie on żadnych nakładów finansowych.

    Jeszcze raz wszystkim dziękuję.

    Tomasz Szafranowski
    t...@i...pl