  • Data: 2002-11-25 23:55:50
    Temat: Re: VAT wstecz - pilne!
    Od: "Dariusz Stefan" <s...@b...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Radiks" <r...@n...2com.pl> napisał w wiadomości
    news:arrm7o$ot6$1@korweta.task.gda.pl...
    > Niedawno zostałem zatrudniony i zorientowałem się, że firma powinna była
    > zostać zgłoszona do VAT-u najpóźniej 8.08.2002. Czy oplatę rejestracyjną
    > muszę zapłacić z odsetkami (152,00PLN)?

    bez odsetek

    >Czy wszystkie rachunki od tego
    > momentu powinny zostać przepisane jako faktury. Jak policzyć VAT, jeżeli
    np.

    nie przepisane ale wyliczony vat należny (w rejestrze sprzedaży)

    > na rachunku było 200,00 PLN, to mam to potraktować jako brutto czy netto?

    wziąłeś 200,- czyli brutto, od tego wyliczasz vat (36,- dla 22%)

    > Jaka stawka VAT obowiązuje na tłumaczenia a jaka na usługi muzyczne?

    IMHO 22% chociaż to sprawdź bo np. usługi muzyczne może kwalifikują się
    pod poz.27 zał. nr 2 ustawy vat (usługi związane z rekreacją, kulturą i
    sportem
    które są zwolnione) ?

    tak czy inaczej, złóż jak najszybciej zgłoszenie rejestracyjne (wraz z
    opłatą)
    i zaległe deklaracje vat z krótkim pisemkiem uzasadniającym....

    pozdrawiam - Darek SP2BZW