eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkifizyczne posiadanie srodka trwalego a mozliwosc odliczenia vat???? - dlugie › Re: fizyczne posiadanie srodka trwalego a mozliwosc odliczenia vat???? - dlugie
  • Data: 2004-02-06 09:30:03
    Temat: Re: fizyczne posiadanie srodka trwalego a mozliwosc odliczenia vat???? - dlugie
    Od: /slawek <w...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik JDLewkowscy napisał:

    > witam wszystkich
    >
    > prosze o pomoc w nastepujacej sprawie. kilka m-cy temu zakupilem w salonie
    > na firme st - nowy samochod ciezarowy (homologacja, kratka itp.). faktura
    > wystawiona zostala z data 31.10.2003 - w tym tez dniu fizycznie moglem
    > odebrac auto (zabrac je np. na lawete i odjechac z salonu), chcialem jednak
    > zainstalowac do samochodu alarm (wymog ubezpieczyciela, aby byly min. 2
    > zabezpieczenia przed kradzieza), poza tym nie zdazylbym zarejestrowac
    > samochodu w ten dzien (eh te godziny pracy urzedu komunikacji ;-)) ). w
> [...]

    Wg mnie to sprzedaż nastąpiła dopiero 5 listopada ponieważ w tym dniu
    nastąpiło wydanie towaru, a VAT można odliczyć najwcześniej w miesiącu
    otrzymania towaru.
    No ale załóżmy, że udowodnisz, że samochód odebrałeś w październiku.
    Wtedy argumentacja urzędu IMHO jest bez sensu. Oczywiście samochód NIE
    był zdatny do użytkowania, ale wg mnie urząd dokonał nieuprawnionego
    zawężenia interpretacji art. 20 ust. 3 ustawy o VAT w powiązaniu z
    przepisami o podatku dochodowym. Środek trwały musi być zdatny do
    użytkowania w momencie oddania do użytkowania, co nie znaczy, że
    wcześniej nim nie jest. Tak wynika z art. 22a ust. 1 updf. Gdyby było
    inaczej to nie można by było odliczyć VATu od inwestycji np.
    budowlanych, które ciągną się czasem kilka miesięcy.

    --

    /slawek/szczecin
    http://windsurfing.sytes.net