  • Data: 2005-08-16 08:27:56
    Temat: Re: przelewy z konta na konto
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 16 Aug 2005, Tomasz Bednarz wrote:

    > A ja gdzies sie doczytalem ze firmanctwo zachodzi tylko wtedy gdy mamy
    > jak u autora watku + fiskus faktycznie na takim procederze traci.

    Tak luzem dywagując, to o ile wiem fiskus uważa że traci jeśli
    może wykazać że z przepisu A wynika iż stracił. Jeśli "doprowadzenie
    do porządku" spowoduje że z przepisu B wyniknie iż fiskus straci
    więcej niż zyska na A - AFAIK nie powoduje to uznania że
    "nie stracił na A". Ale trzeba by przepis obejrzeć :)

    > A wez dogadaj sie z kumplem i zpstan osoba wspolpracujaca w tej
    > dzialalnosci!

    Hm... powiadasz ? A będzie to proste ? ;)

    +++ ustawa o SUS +++
    11. Za osobę współpracującą z osobami prowadzącymi pozarolniczą
    działalność oraz zleceniobiorcami, o której mowa w art. 6 ust.
    1 pkt 4 i 5, uważa się małżonka, dzieci własne, dzieci drugiego
    małżonka i dzieci przysposobione, rodziców, macochę i ojczyma
    oraz osoby przysposabiające, jeżeli pozostają z nimi we wspólnym
    gospodarstwie domowym i współpracują przy prowadzeniu tej
    działalności lub wykonywaniu umowy agencyjnej lub umowy zlecenia;
    nie dotyczy to osób, z którymi została zawarta umowa o pracę
    w celu przygotowania zawodowego.
    ---

    W powyższej treści nie ma magicznej formułki "w rozumieniu
    ustawy" (tak jak np. w ust. 2a), czyli definicja obowiązuje
    we wszystkich przepisach w których nie zapodano innej definicji
    "osoby współpracującej".

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)