    From: "Alan'Audi" <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: pytania o PCC
    Date: Sat, 6 Sep 2008 23:18:32 +0200

    Użytkownik <

    >Ale interpretacje czego ;) Bo akurat PCC w zakresie skupu aut od
    >ludnosci jest
    >proste jak konstrukcja cepa i nie ma czego interpretowac :)

    No już doczytałem ze trzeba płacić przy skupie, a przy umowie komisowej nie
    trzeba.
    Co do obcokrajowca to dzięki za wyjaśnienie.

    Mam jeszcze jedno pytanie które zapewne powali niejednego :)
    Sytuacja hipotetyczna.
    Jadę do Niemiec, skupuję samochód od osoby prywatnej (na umowę skupu lub
    umowę kupna-sprzedaży) załóżmy za
    10.000 zł.
    Przyjeżdżam, opłacam akcyzę (powiedzmy 1000 zł),opłacam Urząd Skarbowy (160)
    zł, tłumaczenia (dostaję fvat na to ok.100 zł),
    recyklng (500zł) i rejestracja (270 zł). Koszty związane z importem i
    rejestracją to 2030 zł.

    Załóżmy że auto sprzedałem za 14000 zł , na fakturę Vat Marża. Jak to
    rozpisać? Ile naliczyć prowizji:

    1) 14000 - 10.000 (auto) -2030 (koszta) = 1970 moja prowizja ?
    czy też
    2) 14000 - 10000 (auto) = 4000 prowizja?

    Normalnie jak przyjmuję auto w komis od kogoś to naliczam prowizję np.
    14000 (wartość sprzedaży)
    -10000 (kwota którą muszę zwrócić właścicielowi który wstawia mi auto w
    komis)
    =4000 zł mój zarobek, więc potem nabijam na kasę 10000 ze stawką zw. i 4000
    ze stawką 22%

    Ale jak to nabić w przypadku powyższym? Jak wliczyć w koszta
    akcyzę,recykling,koszta rejestracji?