  • Data: 2003-11-04 06:49:59
    Temat: Re: roczna prenumerata
    Od: "Karol" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Mniemam że nie ja jeden byłbym dźwięczny :) a i byłoby
    > co w googlu pokazywać :) !
    >
    > pozdrowienia, Gotfryd
    > (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

    Specjalnie dla Ciebie wyroki NSA. Dotycza CIT, ale wydaje mi sie, ze
    analogicznie dziala to w PIT:

    1. Wyrok NSA 25.01.2002: "Składki na ubezpieczenie komunikacyjne OC/AC
    uiszczone w danym roku podatkowym, mimo, że obejmują również częściowo okres
    następnego roku podatkowego podlegają potrąceniu w roku ich poniesienia, bowiem
    jak już wyżej wspomniano przepis art. 15 ust. 4 ustawy o Cicie nie upowaznia do
    stosunkowego rozdzielenia kosztów faktycznie poniesionych w danym roku
    podatkowym a zwiazanych również częściowo z przychodem uzyskanym w następnym
    roku podatkowym."

    2. Wyrok NSA 02.04.2003: "W sytuacji gdy istnieje bezpośrednie powiązanie
    kosztów z przychodem, to za rok którego dotyczą poniesione koszty należy uważać
    rok osiągnięcia przychodu, co oznacza, że w wypadku przychodu z działalności
    gospodarczej należy rozumieć rok w którym przychód ten stał się już należny
    (art. 12 ust. 3 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych), a nie rok
    poniesienia tych kosztów. Sąd podziela pogląd, że do kosztów pozostających
    jedynie w pośrednim związku z przychodami zasada określona w art. 15 ust. 4
    ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych nie ma zastosowania."

    Pozdrawiam,
    Karol