  • Data: 2011-06-01 21:04:35
    Temat: Re: sprzedane auto - pytania
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 20 May 2011, Andrzej Ława wrote:

    > Też mam pytanie: po jaką cholerę robisz crosspost?

    Wezmę go w obronę: bo po prawdzie w tym konkretnym przypadku problemu
    nie ma, ale uboczna dyskusja nad zapisem umownym ma charakter
    cywilnoprawny, podatki wyjdą później ;)

    > A nad kim ciąży obowiązek uiszczenia podatku, hmm? Dawniej solidarnie
    > obie strony - teraz (z mocy ustawy) uiścić ma kupujący. I tylko on jest
    > stroną do rozmowy z US.

    Owszem.
    Ale skoro już przy tym jesteśmy - nie ma zakazu, aby umieścić zapis
    że "podatek pokryje sprzedawca".
    Bardzo głupie dla sprzedawcy (bo to nie on będzie stroną dyskusji
    z US, jak zauważyłeś, ale zapłacić - w znaczeniu "potrącić" - musiałby
    właśnie sprzedawca.

    pzdr, Gotfryd