    From: "d...@w...pl" <d...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Co zrobić żeby płacić niższy ZUS ?
    Date: Thu, 06 Jan 2011 15:53:44 +0100

    Witam

    Jakiś czas temu wziąłem dotację, wszystko było w porządku przez dwa lata
    kiedy płaciłem 350 zł/msc aż do teraz kiedy przyszło mi płacić 850 zł
    ZUS. Po prostu kiedy zarabiam 2 lub 3 tysiące jest w porządku, ale
    bywają miesiące że zarobię śmieszne kwoty typu 600 zł i za bardzo nie
    wiem z czego mam ten ZUS zapłacić. Teraz za grudzień jeszcze wysupłam te
    850 zł ale w następnych miesiącach już raczej nie.

    Uważam że w Polsce jest to sytuacja absurdalna i nigdzie w UE nie ma tak
    sztywnych rozwiązań że ZUS trzeba płacić nawet w przypadku kiedy się nie
    zarabia , przekonałem się o tym kiedy dotknęło to mojej własnej skóry.

    Możliwości mam takie że mogę zamknąć firmę i zarejestrować się w UP jako
    bezrobotny oraz robić to samo ale na czarno czego bym nie chciał.

    Wyrejestrować się z ZUS i zatrudnić się dodatkowo na 1/4 etatu w
    Słowackiej firmie - tak żebym podlegał pod słowacki system zdrowotny,
    koszt miesięczny wówczas wynosi około 400 zł.( Jest to kwota dla mnie
    akceptowalna)

    Zatrudnić się w Polsce gdzieś na 1/4 etatu - ale mam z tym problem ,
    pochodzę z niewielkiego miasta, poza tym dni do kolejnego 10 miesiąca
    uciekają.

    Lub co przyszło mi jeszcze do głowy i chciałem zwrócić się do Was o
    informację, zatrudnić się u emeryta lub rencisty, interesuje mnie czy
    któraś z tych grup jeżeli miałaby firmę(kazał bym np: babci ją założyć)
    i zatrudniła by mnie na 1/4 lub 1/2 etatu miałaby ulgę w płaceniu tych
    składek tak żeby składka ogólna i za nią i za mnie nie była aż tak wysoka ?

    Lub czy są jakieś inne rozwiązania żeby nie płacić aż takiego wysokiego
    ZUS'u ? Jestem w stanie płacić do 400 zł na miesiąc ale 850 zł to w moim
    przypadku bankructwo i uważam że system ubezpieczeń w PL jest bardzo
    niesprawiedliwy i niszczycielski.

    Bardzo ale to bardzo nie chciałbym kombinować , ale niestety muszę i w
    najgorszym przypadku jeżeli nie znajdę sposobu redukcji kosztów w Polsce
    zatrudnię się na Słowacji.

    Dziękuję za odpowiedź.