    From: "Maciek" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Czy to możliwe, że kupujący zapłacił za mnie PCC-3?
    Date: Wed, 26 Sep 2007 22:43:19 +0200

    Kupiłem używany samochód w firmie AAA Auto.
    Nie jest to typowy komis, ponieważ skupują samochody za gotówkę i dopiero
    potem je odsprzedają. Sami są więc kolejnym właścicielem.

    Po kupieniu mojego auta od poprzedniego właściciela, AAA zapłaciło podatek
    PCC-3. Następnie sprzedało samochód mnie, wystawiając mi fakturę VAT-MARŻA.

    Umieścili na niej adnotację "Podatek od czynności cywilno-prawnych reguluje
    deklaracja PCC-3".

    No fajnie, że reguluje. To to każdy głupi wie.
    Oni twierdzą, że znaczenie tej formułki jest takie, że to oni zapłacili
    podatek PCC-3 za mnie i ja już nie muszę tego robić.

    Z kolei urzędniczka z US twierdzi, że nie mogli zapłacić za mnie, bo ten
    podatek nie jest podatkiem solidarnym i zapłacić go może tylko i wyłącznie
    nabywca, chyba że sprzedający może podać podstawę prawną do tego, żeby
    podatek ten w ogóle się w moim przypadku nie należał.

    I tak odsyłają mnie jedni do drugich. Oddział AAA w Łodzi nie jest chętny,
    żeby udostępnić mi dowód, że faktycznie za mnie zapłacili, a do centrali,
    gdzie mają księgowość mam za daleko.

    Pytanie komu wierzyć.

    Jeżeli AAA ściemnia i na pewno muszę sam zapłacić ten podatek, to jak to
    zrobić, żeby nie płacić mandatu, bo jestem już po terminie, kiedy trzeba
    było to załatwić. Pomóżcie.