eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiNie miała baba kłopotu i DG założyła :) - zestaw komputerowy › Nie miała baba kłopotu i DG założyła :) - zestaw komputerowy
    From: "Daniel Wieszczycki" <d...@N...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Nie miała baba kłopotu i DG założyła :) - zestaw komputerowy
    Date: Thu, 13 May 2004 03:26:14 +0200

    Witam wszystkich!

    Ja chłop, ale mi do tematu nie pasowało :)
    Założyłem działalność. KPiR, VAT.
    Mam prośbe o potwierdzenie mojej terorii, bo praktyki nie mam jeszcze
    żadnej. Sprawa pojawiała się wiele razy, czytałem archium namiętnie przez
    ostatnie dni, ale chcę to wszystko złożyć do kupy.
    No więc:

    Mam zestaw komputerowy
    - jednostka centralna
    - monitor
    - skaner
    - drukarka
    - UPS
    - inne drobne peryferia: PenDisk, Bluetooth itp.

    Do tej pory używane prywatnie, chcę wpisać do ewidencji środków trwałych i
    amortyzować. Wszystko kupowane w różnych okresach, jedno ma 2, drugie 5
    lat, trzecie z kolei nówka itd. Faktury mam, ale nie na wszystko.

    I teraz do rzeczy:
    1. robię wycenę np. na podstawie jakichś cenników sprzętu używanego
    2. zestaw wpisuję do ewidencji
    3. amortyzuję

    Do tej pory niby ok, ale pojawiają się pytania:
    1. Czy cały "zestaw" potraktować jako zestaw, czy może UPS, Pendisk np.
    odddzielnie jako wyposażenie i od razu w koszty?
    2. Jakim dokumentem "wyprodukować" zestaw i przyjąc go na stan DG?
    3. Rozumiem, że mogę zastosować stawkę amortyzacyjną 60%, tak? Jak się
    amortyzuje, jeżeli zaczynam w czerwcu?
    4. Na kompie jest aktualnie Linux. Czy jeżeli dokupię OEMowego Windowsa (z
    niezbędną częścią, którą oczywiście zamontuję do komputera :) to jak mam
    dokonać odpisu/amortyzacji tego zakupu? Do ewidencji wartości
    niematerialnych i w koszty (a co wtedy z tą nieszczęsną częścią?),
    czy może będzie to zwiększenie wartości środka trwałego?

    --
    Pozdrawiam - Daniel Wieszczycki | Ochrona informacji * Prawo internetu
    d...@N...pl | Odpowiadając usuń NOSPAM z adresu