  • 11. Data: 2008-06-05 11:14:07
    Temat: Re: Otrzymuję pocztą nieprawdziwe faktury VAT - co mogę z tym zrobić???
    Od: g...@y...com

    Drodzy Panowie,
    Dyskusja zmierza w kierunku coraz bardziej dla mnie abstrakcyjnym. Nie
    chcę się pakować w kolejne kłopoty, chodzić po policjach i
    prokuraturach. Chcę złożyć gdzieś pisemnie skargę na przedmiotową
    firmę i przesłać jako dowód dostarczane mi fałszywe faktury za towary,
    których nie kupowałem ani nawet nie zamawiałem. Niech określone
    instytucje państwowe zajmą się tą sprawą dalej. Prawo jest bowiem
    ewidentnie łamane ale nie jestem prawnikiem i nie wiem, jakie
    konkretnie ptrzepisy wchodzą w grę.

    Proszę uprzejmie o poradę czy sugestię: GDZIE złożyć taką skargę? Do
    GIODO na pewno, ale GIODO tylko może sprawić, że moje dane znikną z
    bazy adresowej firmy. Na pewno jednak nie doprowadzi do uznania tych
    faktur za fałszywe...

  • 12. Data: 2008-06-05 11:19:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    g...@y...com pisze:

> [...]
    > GIODO na pewno, ale GIODO tylko może sprawić, że moje dane znikną z
    > bazy adresowej firmy. Na pewno jednak nie doprowadzi do uznania tych

    Do GIODO na pewno nie, ochroną danych osobowych nie są przecież
    objęte dane firm.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 13. Data: 2008-06-05 11:39:18
    Od: g...@y...com

    >    Do GIODO na pewno nie, ochroną danych osobowych nie są przecież
    > objęte dane firm.

    O czym Ty piszesz??? Przecież chodzi o MOJE dane osobowe. Jeden raz je
    podałem by dokonać zakupu trzy lata temu i oni ich teraz używają do
    wystawiania fałszywych faktur które jeszcze mają czelność mi
    przesyłać...

  • 14. Data: 2008-06-05 11:39:54
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik <g...@y...com> napisał w wiadomości
    h.googlegroups.com...
> [...]
    >instytucje państwowe zajmą się tą sprawą dalej. Prawo jest bowiem
    >ewidentnie łamane ale nie jestem prawnikiem i nie wiem, jakie

    To Twoje prawo jest łamane, więc to Ty musisz powalczyć aby tak nie było.
    Nikt za Ciebie tego nie zrobi.

  • 15. Data: 2008-06-05 11:41:11
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    g...@y...com pisze:

> [...]
    > podałem by dokonać zakupu trzy lata temu i oni ich teraz używają do
    > wystawiania fałszywych faktur które jeszcze mają czelność mi

    Wydawało mi się (błędnie), że kupowałeś w ramach DG.

  • 16. Data: 2008-06-05 16:16:48
    Od: prefi <p...@g...pl>

    s...@a...pl pisze:

    > Jasne. Jako sprzedawca już lecę rejestrować w GIODO dane swoich klientów
    > umieszczone na fakturach VAT... Póki co w Pl nikt na to nie wpadł, by
    > wprowadzić taki obowiązek.

    bzdury piszesz. nikt tu nie mowi o rejestrze, tylko o
    przetwarzaniu. przeczytaj najpierw ustawe, zanim zabierzesz
    glos :|

  • 17. Data: 2008-06-05 16:18:08
    Od: prefi <p...@g...pl>

    s...@a...pl pisze:

> [...]
    > :nielegalne przetwarzanie danych.
    >
    > Skoro mają odpowiedzieć, to powinni mieć bazę tych danych. A bazę

    przeczytaj jednak ustawe, to minimum przed zabraniem glosu.
    piszesz po prostu glupoty

  • 18. Data: 2008-06-05 16:20:07
    Od: prefi <p...@g...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:
    > On Wed, 4 Jun 2008, prefi wrote:
    > [...komuś...]
    > [...]
    >
    > Jasne.
    > Z jego zamówienia mają, czytasz wyrywkami czy jak??

    poczciwcze, chodzi o to, by to mial na pismie, poza tym
    pytanie jest szerze, nie tylko skad...

    > Rekomendacja: weź tę ustawę o danych osobowych i z raz przeczytaj ;)
    > (hint: zbieranie danych OBOWIĄZKOWYCH, czyli nakazanych prawem, a co
    > jest nakazane na f-rze jest w rozporządzeniu o f-rach, nie podlega
    > rejestracji!)

    kolejny pseudoekspert. A kto tu pisze o rejestracji? Nie
    czytales ustawy, a jesli czytales - nie zrozumiales jej :|

  • 19. Data: 2008-06-05 16:22:20
    Od: prefi <p...@g...pl>

    g...@y...com pisze:
> [...]
    > GIODO na pewno, ale GIODO tylko może sprawić, że moje dane znikną z
    > bazy adresowej firmy. Na pewno jednak nie doprowadzi do uznania tych

    dzieki GIODO dowiesz sie, jakie sa okolicznosci faktyczne
    wystawiania tych faktur; dzieki temu bedziesz wiedzial co
    robic dalej. Teoretycznie firma/ wystawca faktur powinna
    udzielic tych informacji, ale skoro nie udziela, to warto
    skorzystac z postepowania przed GIODO, bo jakos ma wieksza
    sile przebicia :)

  • 20. Data: 2008-06-05 19:38:07
    Od: <s...@a...pl>

    > bzdury piszesz. nikt tu nie mowi o rejestrze, tylko o przetwarzaniu.
    > przeczytaj najpierw ustawe, zanim zabierzesz glos :|

    Czyli co? Ustawa zakazuje wpisywania danych osobowych do faktury? Ja tego w tej
    ustawie nie zauwazyłem. Do wystawienia faktury na osobę fizyczną zgoda tejże na
    prztwarzanie danych nie jest potrzebna.