  • 21. Data: 2008-06-05 19:46:12
    Temat: Re: Otrzymuję pocztą nieprawdziwe faktury VAT - co mogę z tym zrobić???
    Od: <s...@a...pl>

    >O czym Ty piszesz??? Przecież chodzi o MOJE
    >dane osobowe. Jeden raz je
    >podałem by dokonać zakupu trzy lata temu i oni ich teraz używają do
    >wystawiania fałszywych faktur które jeszcze mają czelność mi
    >przesyłać...

    Skąd wiesz ze są fałszywe? A jesli takie są, to przeszkadza Ci że ktoś opał Ci
    wysyła?

    Stawiam jednak że są one prawdziwe, dokumentują prawdziwe transakcje.

    Ską dwiesz, że oni wykorzystują dane podane 3 lata temu? A może ktoś podaje
    Twoje dane na bieżąco przy każdym zamówieniu jako dane nabywcy. Sprzedawca nie
    ma podstaw prawnych, by żądać okazania dowodu osobistego przed zakupem. Jesli
    ktoś przyjdzie do mnie i zaząda faktury na swoje zakupy, podając Twoje dane,
    wystawię mu ją na te dane (nawet nie będę świadom, że to nie Ty). Fakt, że nie
    sprzedałbym na termin nieznanej osobie...

    Czy przesłanie takiej faktury można potraktować jako próbę wyłudzenia
    pieniedzy - tego nie wiem. To już pytać prawników.

  • 22. Data: 2008-06-05 19:48:59
    Od: <s...@a...pl>

    > dzieki GIODO dowiesz sie, jakie sa okolicznosci faktyczne wystawiania tych
    > faktur; dzieki temu bedziesz wiedzial co

    A to GIODO ma jakieś specjalne uprawnienia by badać okoliczności wystawiania
    faktur? Wskaż konkretną ustawę lub artykuł. Bo moim zdaniem chrzanisz od
    rzeczy.

    > robic dalej. Teoretycznie firma/ wystawca faktur powinna udzielic tych
    > informacji, ale skoro nie udziela, to warto skorzystac z postepowania przed
    > GIODO, bo jakos ma wieksza sile przebicia :)

    Sprzedawca sprzedał, nabywaca chciał fakturę, podając fałszywe dane. Co - Twoim
    zdaniem - sprzedawca zrobił nie tak?

  • 23. Data: 2008-06-05 19:51:43
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik <s...@a...pl> napisał w wiadomości news:

    > Sprzedawca sprzedał, nabywaca chciał fakturę, podając fałszywe dane. Co -
    > Twoim zdaniem - sprzedawca zrobił nie tak?

    Nie zareagował na żądanie o wyjaśnienie sprawy.

  • 24. Data: 2008-06-05 19:57:58
    Od: <s...@a...pl>

    > Nie zareagował na żądanie o wyjaśnienie sprawy.

    A musi? Jest taki obowiązek?
    Tak, ja bym to wyjaśnił, Ty też. Ale obowiązku nie ma.

  • 25. Data: 2008-06-05 20:45:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 Jun 2008, Liwiusz wrote:

    > Myślę, że Gotfryd użył pewnego skrótu. Zapewne chodziło o nakaz zapłaty
    > w postępowaniu upominawczym.

    Znaczy Gotfryd wykazał się lamerstwem, mieszając ze sobą rodzaje
    postępowań.
    Nie da się ukryć, tak było!
    Thx :)

    pzdr, Gotfryd

  • 26. Data: 2008-06-05 21:00:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 Jun 2008, g...@y...com wrote:

    > Drodzy Panowie,
    > Dyskusja zmierza w kierunku coraz bardziej dla mnie abstrakcyjnym. Nie
    > chcę się pakować w kolejne kłopoty, chodzić po policjach i
    > prokuraturach. Chcę złożyć gdzieś pisemnie skargę na przedmiotową
    > firmę i przesłać jako dowód dostarczane mi fałszywe faktury za towary,
    > których nie kupowałem ani nawet nie zamawiałem. Niech określone
    > instytucje państwowe zajmą się tą sprawą dalej.

    Hm.... chyba musisz ustalić sam ze sobą, czy w końcu chcesz czy nie
    chcesz.
    Bo tak się składa, że w zakresie przestępstw i wykroczeń to właśnie
    rzeczone "policje i prokuratury" są organami właściwymi do ich
    ścigania *i wyjaśniania*.
    No chyba że NIE zakładasz przestępstwa (lub wykroczenia), to wtedy
    jest pytanie: "o co chodzi"? O sprawę cywilną? Administracyjną?

    *JEŚLI* istnieje podejrzenie:
    - fałszerstwa zamówienia, faktury lub innego dokumentu
    - wprowadzenia sprzedawcę w błąd przez osobę trzecią, w wyniku czego
    konsekwencji obawia się osoba czwarta ;) (znaczy Ty), która to
    podejrzewa np. bezprawne posługiwanie się własnymi danymi przez
    ową osobę trzecią
    ... to na mój gust sytuacja niczym nie różni się od przypadku, w którym
    w zeszłym tygodniu kierowca samochodu skasował mi przednie kółko
    roweru i pojechał sobie.
    Albo machasz ręką, albo wzywasz policję.
    Trzecia możliwość, czyli "prywatne śledztwo", najczęściej przekracza
    możliwości przeciętnego człowieka.

    W prypadku JAKBY się okazało, że rzeczywiście ma miejsce *jakiś*
    przekręt związany z nieprawidlowo wystawianymi f-rami, to np.
    powiadomienie USu może spowodować konsekwencje dla sprzedawcy.
    Ale wcale nie znaczy, że rozwiąże problem "osoby czwartej"
    (czyli Ciebie)!

    > Prawo jest bowiem ewidentnie łamane
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Karne czy inne?
    No dobra. Przyjmijmy że karne.
    To jak ktoś Cię okradnie, a Ty:

    > ale nie jestem prawnikiem i nie wiem, jakie
    > konkretnie ptrzepisy wchodzą w grę.

    ...nie wiesz który to jest numer artykułu KK, to dokąd pójdziesz
    ze zgłoszeniem tej kradzieży?

    > Proszę uprzejmie o poradę czy sugestię: GDZIE złożyć taką skargę?

    O podejrzenie popełnienia przestępstwa, bo TAK ZASUGEROWAŁEŚ (w którymś
    poprzenim poście, a i mi z cytatu tak wynika)?
    No to jak nie na policję, to ja nie wiem gdzie :(

    pzdr, Gotfryd

  • 27. Data: 2008-06-05 21:22:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 Jun 2008, prefi wrote:

    > poczciwcze, chodzi o to, by to mial na pismie, poza tym pytanie jest szerze,
    > nie tylko skad...

    Jasne.
    Pytanie brzmi dlaczego te dane są NA FAKTURACH, tak?

    > kolejny pseudoekspert. A kto tu pisze o rejestracji?

    Fakt, niesłusznie domniemałem.

    > Nie czytales ustawy, a jesli czytales - nie zrozumiales jej :|

    Może tylko Twojego posta nie zrozumiałem :>
    Nie zmieni to faktu, ze stawianie zarzutu (znaczy robienie zarzutu
    ze zdarzenia) iż sprzedawca dane osobowe umieścił na fakturze jest
    absurdalne.

    pzdr, Gotfryd

  • 28. Data: 2008-06-05 22:18:44
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > A musi? Jest taki obowiązek?

    Jeśli sprawda dotyczy danych osobowych to tak.

  • 29. Data: 2008-06-06 21:30:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "prefi" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > oj to proste:| napisz do firmy pismo zadajac udzielenie informacji skąd
    > maja i w jakim zakresie przetwarzają Twoje dane osobowe, które znalazły
    > sie na w/w fakturach.

    W imieniu tej firmy "w ciemno" Ci odpowiadam, ze dane do faktury mają z
    zamówienia :-)