  • 21. Data: 2007-07-24 08:11:01
    Temat: Re: Pytanie o fakture pro forma
    Od: "ewka" <e...@p...onet.pl>

    news:pan.2007.07.23.21.09.57@gmail.com...

    > Tak samo jak CV stanowi jakiś dokument. To co można przekazać w inny
    > sposób (telefonicznie, ołówkiem na chusteczce higienicznej....), można
    > też przekazać w formie CV/faktury pro forma.

    Ale rozumiesz to co napisalam? Klient wczesniej juz otrzymal oferte, ktora
    jest o wiele bardziej efektowna niz ten swistek proformy, to niby dlaczego
    tamta oferta nie mogla byc tym przykladowym CV?

    --
    pozdr,
    ewka

  • 22. Data: 2007-07-24 08:14:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 23 Jul 2007, ewka wrote:

    > Użytkownik "Kriss" <k...@p...onet.pl> napisał

    > ?? W dniu otrzymania pieniedzy na konto znaczy? No chyba nie do konca sie to
    > zgadza, klient po to chcial proforme

    ...Krisowi zeszło się na fakturę, nie na proformę (która dowodem księgowym
    nie jest!).

    > zeby zaplacic przedplata i widziec na
    > papierku za co zaplacil.

    O, i tu podpisana proforma *może* być dowodem dla sądu cywilnego w razie
    sporu. Oczywiście zakładając że kontrahent nie wywinął numeru i podpis
    nie jest podpisem "słupa" :|
    To od strony *odbiorcy*.

    > A fakture dostanie razem w towarem jak juz
    > przyjdzie najpierw do mnie potem do niego, niby jak mialabym wystawic
    > fakture na cos czego jeszcze nie mam?

    ??
    A to co, na przedpłaty nie wystawiasz faktur???
    :O
    Może powoli:
    - gość chce towar "X"
    - mówisz "trzeba zapłacić"
    - gość: "ale księgowa chce papierka za co" ;) (a tak naprawdę, to nie
    ksiegowa czyli "osoba uprawniona do wpisywania do rejestrów", lecz
    "osoba uprawniona do działania w imieniu firmy" powinna chcieć
    OFERTY - i w tej roli można jedynie rozpatrywać proformę!)
    - "to dostanie proformę"
    - wysyłasz proformę
    - oni wpłacają
    - zamawiasz u swojego dostawcy :> (towaru nie masz!)
    - *WYSTAWIASZ F-RE na ZALICZKĘ (przecież na towar, którego nie masz,
    nie możesz wystawić, zgadza się?)
    ....towar idzie/jedzie/płynie/leci...
    - wysyłasz

    ...prawda?

    pzdr, Gotfryd

  • 23. Data: 2007-07-24 09:20:26
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 24-07-2007 o 10:11:01 ewka <e...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > dlaczego
    > tamta oferta nie mogla byc tym przykladowym CV?

    Bo w księgowości często siedzą zakute łby co przepisy biorą z trzeciej ręki
    w relacji ustnej pani Zosi czy innej Krysi - i myślą że proforma to jakiś
    ważny dokument jest.
    Jak już pisali - proforma to jest właśnie oferta, więc wysyłanie drugi raz
    tego samego z innym
    tytułem to oznaka zakutołebstwa po drugiej stronie.

  • 24. Data: 2007-07-24 09:21:37
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

> [...]

    > dlaczego
    > tamta oferta nie mogla byc tym przykladowym CV?

    Czsami warto traktować ludzkie działanie nie jako objawienie wyższej formy
    umysłowej,
    tylko jako objaw głupoty :)

  • 25. Data: 2007-07-24 12:32:54
    Od: "ewka" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Czsami warto traktować ludzkie działanie nie jako objawienie wyższej formy
    > umysłowej,
    > tylko jako objaw głupoty :)

    Chyba faktycznie, bo ja wlasnie chcialam wystawic normalna fakture na
    zaliczke, tak jak wyzej wspomnial juz ktos, ale firma zazyczyla sobie nie
    fakture na zaliczke, a proforme ;) tak jakby dla nich byl to dokument
    ksiegowy, co tez mnie zmylilo i zaczelam sie zastanawiac czy sama aby nie
    musze czegos takiego ksiegowac itp. No, ale juz wszystko jasne sie zrobilo,
    okazuje sie ze i w duzych korporacjach bajzel maja i chca tego co im akurat
    do niczego nie potrzebne.

    --
    pozdr,
    ewka

  • 26. Data: 2007-07-24 12:41:47
    Od: "ewka" <e...@p...onet.pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0707241005540.2204@athlon64...

    > ??
    > A to co, na przedpłaty nie wystawiasz faktur???

    No wlasnie rzecz w tym, ze firma nie chciala faktury na przedplate, tylko
    proforme, a fakture dopiero z towarem ;) Najpierw chcieli fakture od razu,
    ale nie na przedplate tylko juz na okreslony towar, na co zgodzic sie nie
    moglam nie majac danego towaru przeciez wiec chcialam wystawic na
    przedplate, ale przedstwiciel firmy stwierdzil ze w takim razie lepiej
    proforme, bo chodzilo mu o to, zeby widnialo na papierku dokladnie to samo
    co bedzie na fakturze (czyli nie przedplata na towar X, a towar X).

    > Może powoli:
    > - gość chce towar "X"

    Dokladnie, po zapoznaniu sie z konkretna dla nich oferta gosc decyduje sie
    na urzadzenie X.

    > - mówisz "trzeba zapłacić"

    Mowie, trzeba poczekac 2 tyg. i towar wyslemy DHL-em, koszty przesylki po
    stronie klienta, przy danej ofercie na urzadzenie. Na co klient, ze w takim
    razie on woli przedplate i koszty przesylki po naszej stronie, no dobra
    zgadzam sie i chce mu wystawic fakture na przedplate. Na co on, ze nie, ze
    od razu na urzadzenie, na to ja ze nie, bo go nie mam jeszcze...no to
    proforme w takim razie chca, a fakture dopiero z towarem, no to ok. co sie
    bede tarmosic.

    --
    pozdr,
    ewka

  • 27. Data: 2007-07-24 12:47:49
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 24-07-2007 o 14:41:47 ewka <e...@p...onet.pl> napisał(a):

    > a fakture dopiero z towarem,

    No to wyślij im dopiero z towarem, tyle że wystawioną teraz - na zaliczkę
    :)

  • 28. Data: 2007-07-24 13:28:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 24 Jul 2007, ewka wrote:

    > No wlasnie rzecz w tym, ze firma nie chciala faktury na przedplate, tylko
    > proforme, a fakture dopiero z towarem ;)

    :)
    Jest to o tyle zaplątane, że skoro f-rę na przedpłatę wystawia się PO
    przedpłacie to pewnie ich nie zadowalało "bo chcą papierek teraz" :]

    > Najpierw chcieli fakture od razu,
    > ale nie na przedplate tylko juz na okreslony towar

    Tia.
    Ciekawe kiedy ci "księgowi" ostatnio czytali przepisy :(

> [...]
    > od razu na urzadzenie, na to ja ze nie, bo go nie mam jeszcze...no to
    > proforme w takim razie chca, a fakture dopiero z towarem, no to ok. co sie

    Zgoda.
    Czasami jak ktoś chce NNZP (nic nie znaczący papierek :)) to trzeba
    mu dać i niech się czuje zadowolony!

    pzdr, Gotfryd

  • 29. Data: 2007-07-24 13:30:00
    Od: "ewka" <e...@p...onet.pl>

    > No to wyślij im dopiero z towarem, tyle że wystawioną teraz - na zaliczkę
    > :)

    :) Niby tez rozwiazanie, ale tak praktycznie to mysle, ze nikt sie nie
    przyczepi jakby co chyba. No niby powinno sie te fakture wystawic, ale nie
    chce mi sie klocic z klientem, tymbardziej ze zawsze po zakupie urzadzenia
    licze na to, ze bedize to juz moj staly klient, chocby dokupujacy akcesoria
    niezbedne do uzytkowania tych urzadzen, wole zeby dalej kupowal u mnie niz u
    innego dealera, ktory mu nie bedize robil problemow z biurokracja :)

    --
    pozdr,
    ewka

  • 30. Data: 2007-07-24 13:42:04
    Od: "ewka" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > No to wyślij im dopiero z towarem, tyle że wystawioną teraz - na zaliczkę
    > :)

    Hmm, przedplata przyszla mi dzisiaj, towar moge jutro wyslac bo tez dzisiaj
    dotarl, czyli powinnam wystawic im fakture tylko na przedplate z dzisiejsza
    data? Tak, zeby bylo jak nalezy, a nie jak oni sobie wymyslili. Czy mozna
    olac to i normalnie jutro wystawic fakture na towar? Hmm..

    --
    pozdr,
    ewka