  • Data: 2015-12-19 18:59:11
    Temat: Re: Ale o co choooodzi?
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 19.12.2015 o 18:10, ajt pisze:

    > Ale korzystający z rzeczonej oferty może nie być zorientowany, jak to
    > naprawdę działa i się skusi.

    Mnie tu jeszcze jedna rzecz uboczna ciekawi. No bo jak często są takie
    kontrole oraz jakie są szanse, że każdą fakturę będą sprawdzać czy jest
    prawdziwa? Bo teraz jakoś sobie nie wyobrażam, że np, firma budowlana ma
    tysiące faktur kosztowych i US będzie nagle sprawdzał we wszystkich
    hurtowniach czy wszystkie faktury są legalne?

    Zamiast ,,kupować" koszty u słupa, gdzie dodatkowym elementem krzyczącym
    ,,sprawdź mnie" będzie pochodzenie takiej faktury (choć i tak, jaka jest
    szansa, że ktoś będzie to weryfikował?), można zupełnie za darmo
    wydrukować sobie fakturę wtapiającą się w tło innych faktur. Nawet numer
    możemy mieć prawdziwy, wystarczy zafałszować kwoty. Jakaś kontrola tak
    wnikliwie trzepie?

    > Bo np. rozpocząłeś niedawno DG i nie przewidując na razie kokosów
    > wybrałeś opodatkowanie wg skali. 18% to zawsze trochę mniej, niż 19%
    > liniowego. Niespodziewanie pod koniec roku trafia Ci się spora sprzedaż
    > i wpadasz w wyższy próg. Zaczynasz kombinować, co by tu wrzucić w
    > koszty, a tu akurat taka oferta :)

    No ale koszty PITowe to nie trzeba kombinować. Wystarczy wygenerować
    Umowę-o-dzieło z kimś zaprzyjaźnionym i zejść do wzmiankowanych 18%. No
    chyba że wszyscy wokoło to nadprogowcy. Gorzej z VAT. No ale VAT w
    opowieści Kviata i tak pomijaliśmy.