    Subject: Re: Ale o co choooodzi?
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    From: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>
    Date: Sat, 19 Dec 2015 21:29:01 +0100

    W dniu 2015-12-19 o 18:59, Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > Mnie tu jeszcze jedna rzecz uboczna ciekawi. No bo jak często są takie
    > kontrole oraz jakie są szanse, że każdą fakturę będą sprawdzać czy jest
    > prawdziwa? Bo teraz jakoś sobie nie wyobrażam, że np, firma budowlana ma
    > tysiące faktur kosztowych i US będzie nagle sprawdzał we wszystkich
    > hurtowniach czy wszystkie faktury są legalne?

    A jak myślisz, na co liczą ci, co oferują te lewe koszty?

    > Zamiast ,,kupować" koszty u słupa, gdzie dodatkowym elementem krzyczącym
    > ,,sprawdź mnie" będzie pochodzenie takiej faktury (choć i tak, jaka jest
    > szansa, że ktoś będzie to weryfikował?), można zupełnie za darmo
    > wydrukować sobie fakturę wtapiającą się w tło innych faktur. Nawet numer
    > możemy mieć prawdziwy, wystarczy zafałszować kwoty. Jakaś kontrola tak
    > wnikliwie trzepie?

    Jedna kontrola znajdzie inna nie znajdzie...
    Jeszcze raz: jak myślisz, na co liczą ci, co _kupują_ takie lewe koszty?

    > No ale koszty PITowe to nie trzeba kombinować. Wystarczy wygenerować
    > Umowę-o-dzieło z kimś zaprzyjaźnionym i zejść do wzmiankowanych 18%.

    Aha.... I to jest to twoje "nie trzeba kombinować"?
    OMG...

    > No
    > chyba że wszyscy wokoło to nadprogowcy.

    Czego nie rozumiesz w słowie "przykład""?
    To były tylko najprostsze przykłady obrazujące _ideę_ przekrętu
    pt."sprzedam koszty".

    > Gorzej z VAT.

    Co gorzej z VAT?

    > No ale VAT w
    > opowieści Kviata i tak pomijaliśmy.

    Ja pierdziu... czytaj człowieku ze zrozumieniem, bo zaczynasz irytować.
    Nic nie pominęliśmy. Akurat _w_tym_wariancie_ "optymalizacji kosztów",
    optymalizacja dotyczyła _kosztów_, a nie VATu.

    VATowca VAT nie interesuje, bo dla VATowca VAT jest przezroczysty,
    tłumacze ci to od jakiegoś czasu, a ty z uporem maniaka nie chcesz tego
    zrozumieć. Albo nie możesz...

    Co nie znaczy, że na VATcie nie robią "optymalizacji". Robią. Ale
    przykładów i tak nie zrozumiesz, więc sobie odpuszczę, bo nie wiesz na
    czym polega VAT.
    Zresztą, temat "sprzedam koszty" wystarczająco wskazuje czego dotyczy i
    nie rozumiem dlaczego chciałbyś do tego mieszać VAT, skoro to zupełnie
    inny typ przekrętu.

    Pozdrawiam
    Piotr