    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Bank interpretuje
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    <5e1890c2$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
    <5e2cea71$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Sun, 26 Jan 2020 14:47:35 +0100

    Dnia Sun, 26 Jan 2020 02:24:42 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał(a):
    > "J.F." 5e1890c2$0$524$6...@n...neostrada.pl
    >
    > IMO nadal mają to samo, ale nr konta docelowego jest inny.

    No to co w razie rozbieznosci danych platnika i konta ...

    > BTW -- to nie jest konto podatnika, ale Fiskusa. Podatnik nie może
    > dysponować tym kontem czy wnętrznościami zgromadzonymi na tym koncie.
    >
    > IMO niespójnie sugerujesz, że to konto podatnika:
    >
    > "J.F." 5e186c65$0$543$6...@n...neostrada.pl

    > -=-
    > Różnica? Mogłaby być taka, że bez względu na osobę zasilającą konto,

    A na to maja osobne przepisy, i nie ma tak prosto, ze zaplacisz za
    kogos :-)

    > konto coś by miało i ewentualne ściąganie (zgodne z deklaracjami)
    > powodowałoby alarmujący debet w razie nieterminowej wpłaty...
    > Ale chyba jest inaczej, to znaczy nadal jest tak, jak było, poza
    > samym numerem. ;)

    Ciekawe jednak, jak to rozliczaja.

    Mam wrazenie, ze dawniej prowadzili "karte podatnika" i zapisuja mu
    ile powinien zaplacic, a ile juz wplacil. I po komputeryzacji tak
    samo. Mozna by to nazwac kontem, tylko nie bankowym, ale skarbowym.

    A teraz beda mieli drobne utrudnienie, bo rozne podatki wplywaja na
    ten sam nr rachunku bankowego. Jesli podatnik dobrze opisze tytul
    wplaty, to rozksieguja sobie po staremu ... ale jak cos pojdzie zle ?

    A co, jesl ktos np skladke PIT wplaci za mala, potem przeleje VAT,
    uznaja, ze doplacil do PIT, ale na VAT ma niedoplate ?

    > IMO mogliby prowadzić dla każdego podatnika jego konto, do którego by miał
    > swobodny dostęp i sam podatnik, i Fiskus. Nadwyżki Fiskus też by zlewał na
    > to konto. (zwroty VAT czy nadwyżki PIT4 względem PIT4R) Problem IMO w tym,
    > że nie każdy podatnik by chciał śledzić ruch na kolejnym swym koncie?...

    Ale co potem - mieliby sobie miliony przelewow robic, na zbiorcze
    konto ?

    A tak to od razu wplywa na zbiorcze, tylko maja informacje jaki nr
    konta odbiorcy wplacajacy podal.

    Zapomniales o podzielonej platnosci ?

    J.