  • Data: 2020-02-02 15:20:55
    Temat: Re: Bank interpretuje
    Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > "cef" 5e3487ee$0$540$6...@n...neostrada.pl

    > Przelewam mocz i zlecam bankom przelewanie pieniędzy.
    >
    > Drukuję zlecenia przelewów, płatnik stempluje i podpisuje
    > a ja zanoszę takie zlecenie do banku prowadzącego konto
    > płatnikowi/podatnikowi, aby bank przelał szmal z konta
    > podatnika/klienta_banku/płatnika na konto docelowe...

    Po pierwsze jeśli pracujesz z jakimś programem, to przyporządkowuje on
    na dzień dobry płatnika do danego US i formatki przelewów robią się
    automatycznie.
    A po drugie prawdę mówiąc pierwszy raz spotykam się z sytuacją, że
    obsługujące podatników/płatników biuro drukuje jakieś polecenia przelewu.
    Pomijam fakt, że większość pewnie ma dostęp elektroniczny (ostatni
    przelew papierowy
    to robiłem chyba 20 lat temu) ale rozumiem, że to bardziej informacja
    dla nich a nie kwit dla banku. A już w noszenie zleceń do banków za
    płatnika trudno mi uwierzyć.

    Zazwyczaj klient dowiaduje się w biurze telefonicznie lub dostaje mailem
    informację:
    ZUS tyle, PIT tyle, VAT tyle itp i już zmartwieniem płatnika jest, żeby
    sobie przelać tam gdzie trzeba..