  • Data: 2020-01-29 02:46:07
    Temat: Re: Bank interpretuje
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "J.F." d...@4...net

    > No to co w razie rozbieznosci danych platnika i konta ...

    Nie wiem -- zapytaj banki i USy. ;)

    > A na to maja osobne przepisy, i nie ma tak prosto, ze zaplacisz za kogos :-)

    Owszem -- ale przepisy można zmieniać. [póki car nie widzi]

    > Ciekawe jednak, jak to rozliczaja.

    > Mam wrazenie, ze dawniej prowadzili "karte podatnika" i zapisuja mu
    > ile powinien zaplacic, a ile juz wplacil. I po komputeryzacji tak
    > samo. Mozna by to nazwac kontem, tylko nie bankowym, ale skarbowym.

    > A teraz beda mieli drobne utrudnienie, bo rozne podatki wplywaja na
    > ten sam nr rachunku bankowego. Jesli podatnik dobrze opisze tytul
    > wplaty, to rozksieguja sobie po staremu ... ale jak cos pojdzie zle ?

    Nadal są to dedykowane przelewy.

    > A co, jesl ktos np skladke PIT wplaci za mala, potem przeleje
    > VAT, uznaja, ze doplacil do PIT, ale na VAT ma niedoplate ?

    Nie wiem. ;)

    > Ale co potem - mieliby sobie miliony przelewow robic, na zbiorcze konto ?

    > A tak to od razu wplywa na zbiorcze, tylko maja informacje jaki nr
    > konta odbiorcy wplacajacy podal.

    > Zapomniales o podzielonej platnosci ?

    Zapomniałem -- ale i co z tego? Fiskus pobierze najpierw z podkonta
    VAT, o ile zdoła, a jeśli nie zdoła, pobierze z głównego.

    Coś na kształt polecenia zapłaty -- zlecasz w banku możliwość
    ściągania comiesięcznej zapłaty za telefon czy gaz lub elektryczność...

    Tyle tylko, że nie Zakład Energetyczny ściąga, lecz Fiskus.
    Ściąga tyle, ile jest w deklaracjach. Problemem nie jest VAT,
    bo są comiesięczne deklaracje VAT (lub cokwartalne) lecz jest PIT...

    Przynajmniej VAT Fiskus mógłby pobierać samodzielnie na podstawie deklaracji.

    --