    From: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Czy to możliwe, że kupujący zapłacił za mnie PCC-3?
    Date: 26 Sep 2007 21:52:23 GMT

    RoMan Mandziejewicz w <news:1588858564.20070926230232@pik-net.pl>:

    > Hello Maciek,

    > Skoro kupują i sprzedają, to powinni wystawić normalną fakturę VAT.

    Blablabla,
    Art. 765. Przez umowę komisu przyjmujący zlecenie (komisant) zobowiązuje się
    za wynagrodzeniem (prowizja) w zakresie działalności swego przedsiębiorstwa
    do kupna lub sprzedaży rzeczy ruchomych na rachunek dającego zlecenie
    (komitenta), lecz w imieniu własnym.

    > Skoro są płatnikami VAT, to nie powinni płacić PCC.

    Bo ponieważ?

    Nie podlegają podatkowi:
    [...]
    4) czynności cywilnoprawne, jeżeli przynajmniej jedna ze stron z tytułu
    dokonania tej czynności jest:
    a) opodatkowana podatkiem od towarów i usług,

    Która ze stron *czynności* (a były dwie czynności i w sumie trzy strony)

    > Nie mogą.

    Czego nie mogą? Umieścić dodatkowej informacji na fakturze VAT-marża?
    Wskażesz przepis?

    Genialna odpowiedź US, na piśmie dali? Czyżby sprzedaż przez komis nie
    podlegała VAT?

    > Urzedowi skarbowemu, niestety.

    Aha...

    > Należy pisemnie opisać całą sytuację -
    > już oni tyz z AAA wyprostują odpowiednio...

    Coś mi sie kołacze, że wiążące interpretacje zostały zlikwidowane.

    CROSS: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo.podatki
    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]