eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiCzy złożenie zeznania za 2007 w dniu 31-12-2007 daje prawo do uproszczonej formy zaliczek w 2008 roku? › Re: Czy złożenie zeznania za 2007 w dniu 31-12-2007 daje prawo do uproszczonej formy zaliczek w 2008 roku?
    From: <s...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Czy złożenie zeznania za 2007 w dniu 31-12-2007 daje prawo do
    uproszczonej formy zaliczek w 2008 roku?
    Date: Fri, 21 Dec 2007 01:18:52 +0100

    > Mogę. Wszystkie obliczenia mam w komputerze. O powiedzmy 12:00 zamykam

    > firmę wklepuję do arkusza kalkulacyjnego utarg z ostatniego dnia. Robię

    No i...

    A o 22:30 wykonujesz mała robótkę (akurat tak wyszło), kończysz ją 23:00.
    Zafakturujesz w styczniu. Tylko przychodem to będzie do grudnia.

    04.01.2008 otrzymujesz fakturę za (cokolwiek), z datą z 2007. Kosztem będzie
    ona na 99,9% do 2007 roku. Pewny jesteś że jej nie dostaniesz?

    > podsumowanie dnia, miesiąca i roku, drukuję zeznanie roczne i składam je
    > (na poczcie albo i w urzędzie). Jeśli mam pewność, że zamknąłem
    > wszystkie księgi i nie wpłynie już żadna złotówka, która rozbiłaby mi
    > zestawienie roczne, to mogę wydrukować PIT36L i go złożyć, choćby nawet
    > do północy brakowało jeszcze iluś godzin. Sumując: mogę, o ile wiem, że
    > do końca okresu nic się nie przydarzy. A wiem że nic się nie przydarzy,
    > bo w sylwestra wcześniej skończę pracę i przez ostatnie godziny ani nie
    > przyjmę żadnych pieniędzy (przychody) ani ich nie wydam (rozchody).

    Panie mój i Boże!
    Bo pewny to tylko On może być. A z Twojego postu wynika, że znasz
    przyszłość! No ale szczerze: Jesteś Bogiem?

    > A propo, czy istnieje jakiś przepis, który zabraniałby składania zeznania
    > za "okres który trwa"? Bo jeśli nie ma takowego przepisu, a Twoje powyższe
    > zastrzeżenia mają wyłącznie charakter praktyczny, to powyżej napisałem jak
    > zamierzam praktycznie sobie z nimi poradzić.

    Ten przepis to, że w zeznaniu liczy się STAN FAKTYCZNY, nie PRZEWIDYWANY.
    Zeznanie jest składane i rozliczane ZA rok podatkowy, a nie W TRAKCIE roku
    podatkowego. Weź druk PIT i zobacz. Dodatkowo: podatek dochodowy jest
    rozliczany *rocznie*. PIT składasz na podstawie DANYCH, a nie PRZEWIDYWANYCH
    DANYCH. Teraz pasuje?