  • 1. Data: 2009-03-17 08:02:11
    Temat: DG i umowa o pracę
    Od: "Marek" <m...@o...pl>

    Dzień Dobry

    Czy ubiegając się o etat na umowę o pracę mam obowiązek powiadomić
    przyszłego pracodawcę o tym że mam zarejestrowaną DG nawet jeśli o nią nie
    zapyta?
    I czy przy dopełnianiu wszelkich formalności związanych z zatrudnieniem mnie
    wyjdzie to że mam DG?

    Marek

  • 2. Data: 2009-03-17 08:11:46
    Temat: Re: DG i umowa o prac?
    Od: Andrzej 'The Undefined' Dopierała <u...@p...org>

    Dnia 17.03.2009 Marek <m...@o...pl> napisał/a:
    > Czy ubiegaj?c si? o etat na umow? o prac? mam obowi?zek powiadomi?
    > przysz?ego pracodawc? o tym ?e mam zarejestrowan? DG nawet je?li o ni? nie
    > zapyta?
    nie ma sensu podpisywać zgody na zmniejszenie podstawy opodatkowani
    (pit-2), bo już zapewne to rozliczyłeś w DG.

    > I czy przy dope?nianiu wszelkich formalno?ci zwi?zanych z zatrudnieniem mnie
    > wyjdzie to ?e mam DG?
    wydaje mi się że nie. Przynajmniej w drugą stronę to nie działało(umowa
    o pracę i zakładanie DG).

    --
    Andrzej 'The Undefined' Dopierała
    Linux && Unix && Network administrator

  • 3. Data: 2009-03-17 08:23:02
    Temat: Re: DG i umowa o pracę
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 17 Mar 2009 09:02:11 +0100, Marek napisał(a):

    > Czy ubiegaj?c sie o etat na umowe o prace mam obowi?zek powiadomiae
    > przysz?ego pracodawce o tym ?e mam zarejestrowan? DG nawet je?li o ni?
    > nie zapyta?

    Nie. Chyba, że w umowie o pracę będą jakieś zakazy konkurencji itp.

    > I czy przy dope?nianiu wszelkich formalno?ci zwi?zanych z zatrudnieniem
    > mnie wyjdzie to ?e mam DG?

    Dadzą ci do podpisania PIT-2 i będą się dziwić, że nie chcesz podpisać.
    Jeśli prowadzisz KPiR i płacisz podatek według skali a nie liniowo, to
    podpisać nie możesz. Gdy jesteś na ryczałcie, karcie lub liniowym, to nie
    ma problemu - podpisujesz PIT-2, tak jakbyś DG nie prowadził.
    Ewentualnie, jeśli bardzo chcesz DG ukryć możesz stwierdzić, że nie
    podpisujesz PIT-2 z powodu podnajmowania mieszkania.

  • 4. Data: 2009-03-17 10:29:37
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 17 marzec 2009 09:02
    (autor Marek
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <gpnj6m$1gr$1@news.vectranet.pl>):

    > Czy ubiegając się o etat na umowę o pracę mam obowiązek powiadomić
    > przyszłego pracodawcę o tym że mam zarejestrowaną DG nawet jeśli o nią nie
    > zapyta?

    Nie, ale musisz go poprosić o nieodliczanie ulgi.

    > I czy przy dopełnianiu wszelkich formalności związanych z zatrudnieniem
    > mnie wyjdzie to że mam DG?

    Może wyjść. Ewidencja jest jawna, a w niektórych gminach przeszukiwalna
    online

    --
    Tristan

    Kupię płyty/kasety/mp3/cokolwiek z płyt Mydełko Fa i Mydełko Fa 2

  • 5. Data: 2009-03-17 17:02:27
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Tue, 17 Mar 2009 08:23:02 +0000 (UTC), jureq
    <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> wrote:

> [...]
    >Ewentualnie, jeśli bardzo chcesz DG ukryć możesz stwierdzić, że nie
    >podpisujesz PIT-2 z powodu podnajmowania mieszkania.
    wypada jeszcze zwrocic uwage by czynnosci z etatu nie wchodzily w
    zakres DG.

    WAM
    --
    wielkanoc nad morzem www.nadmorze.pl/wielkanoc
    wczasy nad morzem www.nadmorze.pl

  • 6. Data: 2009-03-17 17:33:10
    Od: "MariuszM" <m...@T...onet.pl>

    > wypada jeszcze zwrocic uwage by czynnosci z etatu nie wchodzily w
    > zakres DG.

    A to czemu?

    --

    pozdrawiam,
    Mariusz

  • 7. Data: 2009-03-17 17:47:37
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Tue, 17 Mar 2009 18:33:10 +0100, "MariuszM"
    <m...@T...onet.pl> wrote:

    >A to czemu?
    Skoro to co robi wchodzi w zakres DG to nalezy wystawiac za to
    fakture/rachunek a nie liste plac.

    WAM

  • 8. Data: 2009-03-17 17:49:35
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-03-17, WAM <n...@n...nopl.pl> wrote:

    [...]

    > Skoro to co robi wchodzi w zakres DG to nalezy wystawiac za to
    > fakture/rachunek a nie liste plac.

    Nie bądź taki i daj przepis :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 9. Data: 2009-03-17 19:37:57
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Uzytkownik "WAM" <n...@n...nopl.pl> napisal w wiadomosci

    ?
    > Skoro to co robi wchodzi w zakres DG to nalezy wystawiac za to
    > fakture/rachunek a nie liste plac.

    Ale w pracy robi to pod kierownictwem, w godzinach od do i nie ponosi
    odpowiedzialnosci wobec osob trzecich.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 10. Data: 2009-03-17 20:15:49
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On 17 Mar 2009 18:49:35 +0100, Wojciech Bancer <p...@p...pl>
    wrote:

    >On 2009-03-17, WAM <n...@n...nopl.pl> wrote:
    >
    >[...]
    >
    >Nie bądź taki i daj przepis :)
    Ja tak bardziej na logike ;) Po co konczyc w sadzie gdy kontroler
    bedzie mial takie zdanie jak ja? :)

    WAM
    --
    www.aveo.nadmorze.pl - Chevrolet Aveo 1150 ccm benz. 72 KM / 53 kW,
    kolor: niebieski (błękitny), liczba drzwi: 4/5,