  • 131. Data: 2015-07-24 08:45:48
    Temat: Re: Dwóch płatników za 1 urządzenie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Jul 2015, ąćęłńóśźż wrote:

    > Tes sam NIP, który nadał Radzie Rodziców właściwy miejscowo Urząd Skarbowy,
    > proste??

    W tym momencie nie ma problemu i sprzedawca jest na 100% "czysty".
    Moje pytanie zmierzało właśnie do tego - punkt oparcia który prezentuje
    Liwiusz (szukający osobowości) jest zły.
    To uznanie za podatnika przesądza o "byciu stroną" faktury VAT.

    Dla jasności, IMO zapis z ustawy o VAT (o "byciu podatnikiem") jest
    na tyle nieczytelny, a co najmniej *tak interpretowany*, że poruszana
    z wielkim halo sprawa "rozstrzygania na korzyść podatnika w razie
    wątpliwości", a przecież stanowiąca podstawę państwa prawa :>, powinna
    być interpretowana jako zezwalenie na uznanie RR jako podatnika.

    Tłumaczenie jest proste - jeśli stowarzyszenie które *nie* prowadzi DG
    może otrzymać NIP, to kryterium "działalności gospodarczej" nie może
    przesądzać o odmowie.

    Przypomnę: "jednostki organizacyjne niemajšce osobowoœci prawnej".

    Jak kto woli: tak, nie zgadzam się z interpretacją odmawiającą prawa
    do NIP dla RR. Mimo jej "prawomocności".

    pzdr, Gotfryd

  • 132. Data: 2015-07-24 08:52:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Jul 2015, ąćęłńóśźż wrote:

    > Dotykasz zupełnie innego tematu: czy szkoła jest podmiotem (osobą),

    W żadnym miejscu.
    Przesądza fakt darowizny, a nie to czy podmiot jest właściwie określony.

    Jeśli darczyńcza podarował z przekonaniem, że darował szkole, a wyjdzie
    że podmiotem obdarowanym jest UM, to jedyna sensowna interpretacja jest
    taka, że podarował dla UM *aby przedmiot darowizny było dla szkoły*
    (w szkole - jeśli rzecz - lub na jej korzyść - jeśli np. pieniądze).

    Tak się składa, że polecenie, stanowiące *jedyny* dopuszczalny "dodatek"
    do umowy darowizny, nie narusza jej meritum (inne uwarunkowania mogą
    spowodować, że umowa przestaje być darowizną, z masą skutków ubocznych,
    podatkowych nie wyłączając).

    > czy może wydział oświaty, czy może urząd miasta, czy może prezydent?

    To nie ma znaczenia.
    Art.65 KC.
    Par.2 w szczególności.

  • 133. Data: 2015-07-24 08:57:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Jul 2015, ąćęłńóśźż wrote:

    > Jasne, przekonaj tę pindę za kontuarem której wszystko wisi bo to nie jej.

    Jeśli powieszenie w roli "tych klientów nie obsługujemy" :P nie stanowi
    problemu, to przekonanie również (nie stanowi).
    Objaśnienie jest proste i przekonujące: najpierw pytasz, czy jak na
    polecenie szefa kierowca przejedzie czerwone, to punkty dostanie
    kierowca czy szef.
    Potem pytasz, czy zna artykuł o 200zł mandatu skarbowego za nieujęcie
    kilkunastu groszy ze sprzedaży. I jak myśli, kto go zapłacił.
    A na deser stwierdzasz, że niewydanie faktury nie różni się od
    niewydania paragonu.
    I mówisz że tak, wiesz, sprzedawca ma 7 dni na wystawienie f-ry więc
    *dziś* może Cię posłać na drzewo, ma prawo. Do tego nie ma obowiązku
    dostarczania faktury, klient chce, klient sobie ma po nią przyjść.
    Więc przyjdziesz.
    I idziesz sobie :>

  • 134. Data: 2015-07-24 09:15:22
    Temat: Re: Re: Dwóch płatników za 1 urządzenie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 22 Jul 2015, Liwiusz wrote:

    > Co konkretnie wynika? To, że znasz nazwę ustawy nie oznacza, że "się
    > znasz". Ctrl-F "rada rodziców" to jeszcze nie prawo. Trzeba czytać ze
    > zrozumieniem ;)

    Mowa o przypadku, w którym to zrozumienie wymaga przyjęcia do wiadomości
    słów "jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej".
    Ergo, to nie osobowość prawna przesądza o "byciu stroną faktury" (nie
    umowy, którą ta f-ra dokumentuje!)

    pzdr, Gotfryd

  • 135. Data: 2015-07-24 11:24:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik " ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
    >Tes sam NIP, który nadał Radzie Rodziców właściwy miejscowo Urząd
    >Skarbowy, proste??
    >BTW biegnę po piżamę i szczoteczkę do zębów, bo kupowałem na RR
    >autoklaw za kilka tysięcy złotych (do szkolengo gabinetu
    >lekarskiego), przez lata płaciłem lekarce na umowy z odprowadzaniem
    >wszystkich srusów pitów i citów, i o zgrozo zatrudniałem kogoś OIDP
    >na etacie (kasjerkę?).

    I jaki NIP podawales ?
    Ten nadany przez US ? ... cos nie bardzo wierze ....

    J.

  • 136. Data: 2015-07-24 16:04:06
    Od: " ąćęłńóśźż" <ąćę@łńó.śżź>

    Dokonasz [skutecznie] darowizny przykładowo na_katedrę lub na_zakład
    wydziału wyższej uczelni publicznej?
    Albo na_zarząd_spółki, lub na komisję_rewizyjną lub na
    wydział_kontroli_wewnętrznej KWP?
    Albo na mojego_psa_Burka?
    Aż sam jestem ciekaw.

    -----

  • 137. Data: 2015-07-24 16:05:47
    Od: " ąćęłńóśźż" <ąćę@łńó.śżź>

    Oczywiście, a jakiż by inny?

    -----

  • 138. Data: 2015-07-24 23:59:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 24 Jul 2015, ąćęłńóśźż wrote:

    > Dokonasz [skutecznie] darowizny przykładowo na_katedrę lub na_zakład
    > wydziału wyższej uczelni publicznej?

    Przecież napisałem - faktycznie obdarowany będzie *inny* podmiot.
    To że SZKOŁA nie będzie obdarowana w niczym nie uchybia, że
    obdarowany zostanie "właściciel szkoły" wraz z nałożeniem polecenia
    "zostawienia w szkole".
    Bo taka była intencja darczyńcy, nawet jeśli nie zdawał sobie
    sprawy z formalizmów.

    > Albo na_zarząd_spółki,

    A to zdecydowanie jest możliwe.
    Czemu bierzesz do porównania przykład od czapy?

    > Albo na mojego_psa_Burka?

    Dobrze wiesz, że w .pl się nie da.
    Co nie znaczy że nigdzie się nie da :>
    (zdaje się w USA jest wykonalne)

    pzdr, Gotfryd

  • 139. Data: 2015-07-25 10:05:42
    Od: " ąćęłńóśźż" <ąćę@łńó.śżź>

    Naprawdę można dokonac [skutecznej] darowizny na organ podmiotu?
    Fiu, fiu,...

    -----

  • 140. Data: 2015-07-26 23:49:06
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 20.07.2015 o 17:19, J.F. pisze:
    > A moze jedna faktura i dwie platnosci ?

    Tak właśnie stanęło ostatecznie. Mam wystawić fakturę na szkołę, a dać
    płatność Przelew + GOtówka. I 200 dadzą z RR gotówką, a 200 przelewem z
    konta szkoły.