  • Data: 2017-07-11 03:08:52
    Temat: Re: Fa nie na tego klienta w maju a JPK
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 11 Jul 2017 01:07:16 +0200, Kviat napisał(a):

    > Psychicznie chorzy też mają prawo kupować w sklepie. Dziwniejsze rzeczy
    > się zdarzają.

    Nie chory klient, tylko pomylka sprzedawcy. Wybral zlego klienta z
    listy. Faktura lezy na stole, a klient mowi "omylka".

    > To co pisałem w poprzednich postach jest zbyt proste, żeby marnować czas
    > na tłumaczenie tego piąty raz.

    OK, tylko tu anulowac mozna.

    > Serio? Bo teraz nie wiem czy zacząłeś żartować i nie chcę nieadekwatnie
    > zareagować...
    > Nie. To nie jest poświadczenie nieprawdy.

    Skoro wystawiasz fakture o sprzedazy towaru firmie B, a towar
    sprzedales firmie C ... to na moj gust nieprawda :-)
    Trzeba szybko anulowac/skorygowac/podrzec.

    > Zrozum wreszcie: w tym roztrząsanym przypadku nie było celowości. Nikt
    > nie sfałszował faktury, nikt nie poświadczył nieprawdy, nikt nie chciał
    > wyłudzić VATu na jakieś "lewe faktury" czy co tam sobie jeszcze możesz
    > wymyślić...
    > To był BŁĄD. Zwykły BŁĄD. Niektórym widać trudno w to uwierzyć, ale
    > ludzie naprawdę popełniają też błędy bez złych intencji.

    A korygowac wolno tylko POMYŁKI :-P

    > Dziwne. Bo napisałeś: "Bo teraz prosza o wyslanie skorygowanego JPK"
    > To proszą, czy dopiero poproszą? I skąd wiesz czy poproszą?

    Bo juz tak fama niesie ..

    > Może ma taką niezgodność danych jedną na 100 tysięcy faktur?

    W sensie ze tak duzo, czy tak malo ?
    Jak malo, o tym bardziej poprosi o wyjasnienia, albo kontrole przysle.
    Po to przeciez ten system jest.

    > A poza tym (jeszcze raz piszę, ręce opadają...) to nie będzie korekta
    > jpk_vat.
    > Faktura korygująca dane nabywcy będzie (powinna być) w jpk_fa.

    No to przechlapane.
    Bo na razie maja JPK_VAT, i tu widza rozbieznosci.

    Zaraz - faktur korygujacych nie ma tez w JPK_VAT ?

    > To spekulacje. Pominęli cy czy nie?
    > Zresztą nieważne. Co to zmienia dla tego tematu? Z plikami jpk czy bez
    > plików jpk takie błędy koryguje się tak samo jak przed czasami jpk.

    Kolega, ktory o to pyta, ma chyba inne zdanie, jak sie to robilo
    dawniej :-)

    > To nie jest argument. W tym kraju trzeba przez miesiące prowadzić debaty
    > i konsultacje, bo społeczeństwo ma problem ze zrozumieniem instrukcji
    > postawienia krzyżyka w kratce w książeczce do głosowania podczas
    > wyborów. Jednego krzyżyka...

    Jak piszesz "na karcie do glosowania nalezy postawic tylko jeden
    krzyzyk", i wreczasz broszurke z kilkoma kartkami, to co sie dziwisz.

    > Myślisz, że tak łatwo napisać przepis prawny, który musi być wyraźny i
    > zrozumiały dla wszystkich? Nie da się dla wszystkich.

    Dajzesz spokoj, to co teraz zrobio sie z tych ustaw podatkowych, to
    jakis koszmar.

    > Niektórzy nie powinni zajmować się księgowością, a się zajmują. Czasem z
    > konieczności, bo jakby taki mikro miał jeszcze zapłacić te 50 zł do
    > biura rachunkowego, to by mu te 50 zł zabrakło do zapłaty ZUSu, więc
    > ściąga z gazetki jakiś darmowe cośtam do prowadzenia KPiR i potem
    > zdziwienie, że nie da się wystawić korekty danych nabywcy.
    > Taki jest u nas obraz przedsiębiorczości.

    Nie ma klienta, to siedzi i wypelnia KPiR.
    Ale ... jaka pewnosc, ze biuro za 50 zl dobrze wypelni ?

    > Zastanów się czasem zanim coś napiszesz.
    > Wystawca w zakresie swoich możliwości, a odbiorca swoich.
    > Jeżeli jako sprzedawca pomylisz się w numerze, to ty korygujesz ten
    > numer. Nabywca nie ma możliwości stwierdzić pomyłki. To przecież
    > oczywiste i nie potrzeba do tego idioty z sejmu żeby to ogarnąć.
    > Więc nie rozumiem po co z tego kpisz, skoro to oczywiste, że nie jest
    > tak jak piszesz.

    Mowa wyraznie o nocie korygujacej wystawianej przez nabywce, i
    wymienia sie co mozna w niej skoygowac.
    Ale przez ten koszmar na ktory narzekalem powyzej, to sami juz sie nie
    orientuja w ustawach.

    J.