  • Data: 2017-07-11 02:16:20
    Temat: Re: Fa nie na tego klienta w maju a JPK ps
    Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-07-11 o 00:35, J.F. pisze:

    > I liczysz na to, ze US, ktory dostanie w pliku JPK za maj fakture dla
    > klienta B, a w JPK za lipciec korekte tejze faktury dla klienta C,
    > wszytko ladnie przetworzy i nie bedzie problemow zglaszal ?

    Nie. Skąd taki pomysł?
    W obydwu przypadkach może się przyczepić.
    Ja liczę na szybkie, skuteczne i zgodne z prawem załatwienie problemu.
    Skoro można to zrobić szybko, skutecznie i zgodnie z prawem, to po co
    przepłacać?

    > No coz, moze i masz racje, ale cos mi sie widzi, ze jestes optymista
    > :-)

    Bo Twoim celem jest zakombinowanie i takie wachlowanie papierami,
    rejestrami itp., żeby się US nie przyczepił. Dla Ciebie kompletnie
    nieistotne jest to, czy to zgodne z przepisami czy niezgodne. Liczy się
    efekt końcowy bez względu na koszty - zrobić tak, żeby US broń boże nie
    zauważył, że coś było na rzeczy. Bo jak zauważy, to na bank wrzuci
    przedsiębiorcę do dołu z wapnem.

    Ty masz inny cel niż ja: okiwać skarbówkę, żeby nie miała
    najdrobniejszego pretekstu żeby do Ciebie zajrzeć.
    A ja chcę rozwiązać problem i o nim zapomnieć, bo prawdopodobieństwo
    tego, że pójdę siedzieć za głupi błąd na fakturze jest żadne. Prędzej
    mogą zamknąć za podmiany rejestrów. To jest podstawa do zakwestionowania
    rzetelności.

    Jesteś gotowy poświęcić na to kilka dni roboczych czy klika dniówek dla
    pracownika, że będzie siedział i odkręcał rejestry. Że skasuje miesiąc,
    kilku rejestrów, WZtki, PZtki, sretki, KP, KW... aż do przywrócenia
    stanu do zepsutej faktury. Nawet nie zapomnisz o zmianie daty w
    komputerze na tamtą. Poprawisz ten zepsuty, potem te pięćset kwitów
    znowu wklepiesz w komputer i gitara.... US się nawet nie zorientuje, że
    coś było na rzeczy... Jeszcze tylko od nowa wydruk rejestrów, a co tam,
    że poszła kolejna ryza papieru...
    Widziałem tego typu akcje.

    Zamiast zrobić to w dwie minuty i zgodnie z przepisami, ale US może
    zauważyć... za duże ryzyko na takie proste rozwiązanie, nie?

    I to działało. Do tej pory. I teraz ludzie są zdziwieni, że jak to?
    Przecież tak robiłem i było dobrze... się skasowało, się poprawiło, się
    jeszcze raz wydrukowało...
    Bo papierowych rejestrów nie wysyłałeś co miesiąc do skarbówki i takie
    akcje przechodziły. Jak coś nie tak z kwitem, to w małej firemce
    godzinka czy dwie wieczorem i na rano wszystko w papierach grało.
    Podmianka rejestru na świeżo pachnący prosto z drukarki i git.

    A teraz rejestry trzeba wysłać co miesiąc. I się zrobił problem :)
    Jak tu zrobić, żeby US nie zauważył? :) Jak tu zrobić, żeby było jak
    dawniej? :)

    Więc skoro nie ma wyjścia, teraz US zauważy zmianę tak czy siak, to po
    co przepłacać i robić takie bezsensowne kombinacje? Przecież straciły
    sens, bo nie spełniają swojej podstawowej roli, dla której ludzie te
    kombinacje wymyślali...

    Aż strach się bać, gdy jpk wejdzie dla mikro... chyba się ruch na grupie
    zwiększy. :)

    Pozdrawiam
    Piotr