  • 31. Data: 2006-10-11 21:33:10
    Temat: Re: Garnitur w koszty reprezentacji i reklamy?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 11 Oct 2006, Nixe wrote:

    > Wszystko fajnie, ale co na to sam US?

    Pisałem dalej: czepia się "możliwości stosowania do celów osobistych".

    > Bo idąc tym tokiem rozumowania, to całą odzież używaną w pracy da się
    > teoretycznie podciągnąć pod "ubiór roboczy".

    IMO dobrze prawisz. I mnie by to nie dziwiło :O

    Nie wiem jak jest teraz, ale AFAIK dawniej np. w Niemczech zaliczanie
    "przeciętnej" ilości odzieży do kosztów nikogo nie dziwiło.
    Acz wydaje mi się że to pracownicy mieli prawo - nie wiem czy "tylko"
    czy "również" - do zaliczania takich wydatków w KUP (a nie tylko
    ryczałtu jak u nas).
    Na mój rozum - "o ile nie otrzymywali ubrania roboczego".
    W sumie piszę to na zasadzie "słyszałem" :) (nie wiem od kogo),
    jakby co proszę prostować :] (zastrzegam że to DAWNO było) - ale m.in.
    dlatego sobie kiedyś przemyśliwałem nad problemem.

    Stosowanie zasady że tylko do niektórych prac stosuje się ubiór
    roboczy jest przecież nielogiczne :) - *zazwyczaj* człowiek chodzi
    jakoś tam ubrany a ubranie się zużywa. Dlaczego ma w pracy zuzywać
    osobiste ubranie...

    pzdr, Gotfryd

  • 32. Data: 2006-10-11 21:40:40
    Od: "Nixe" <n...@f...pl>

    X-No-Archive:yes
    W wiadomości <news:Pine.WNT.4.64.0610112325170.2700@athlon64>
    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> pisze:

> [...]
    > roboczy jest przecież nielogiczne :) - *zazwyczaj* człowiek chodzi
    > jakoś tam ubrany a ubranie się zużywa. Dlaczego ma w pracy zuzywać

    Gotfryd, szkoda, że nie jesteś bezrobotnym prawnikiem i księgowym z
    Trójmiasta (a może jesteś? ;-)), bo z wielką chęcią zatrudniłabym Cię w
    firmie jako doradcę do "spraw trudnych, zawiłych i nierozwiązywalnych" ;-)
    Wielki szacunek dla Twojej wiedzy i umiejętności wyszukiwania trafnych i
    logicznych argumentów.

    --
    Nixe

  • 33. Data: 2006-10-12 09:24:56
    Od: wombi <j...@d...pl>

    PiotrB. napisał(a):
    > Cześć,
    > Kupiłem garnitur, koszulę itd. jako ubranie służące do spotkań
    > z klientami. Czy mogę to wrzucić w koszty uzyskania przychodu?

    Rzeczpospolita z dnia 12.10.2006:
    "Garnitur może być służbowy nawet bez logo
    Pracodawca może zaliczyć wydatki na ubrania pracowników do kosztów
    reprezentacji. Nawet wtedy, gdy są pozbawione firmowych elementów
    To przełomowe stanowisko zajęła Izba Skarbowa w Warszawie w
    interpretacji z 19 czerwca br. (1401/ PD-4230Z-53/06/ER).
    Reprezentacja to tworzenie i utrwalanie dobrego wizerunku firmy, a
    wydatki z nią związane mogą być rozliczane w kosztach do wysokości
    limitu 0,25 proc. przychodu. Czy do reprezentacji można zaliczyć
    inwestycję w służbowe stroje? W praktyce przyjęło się, że jest to
    możliwe wtedy, gdy ubranie ma charakterystyczne dla danej firmy elementy
    (barwy, logo) i nie jest używane na potrzeby osobiste pracownika. Jak
    podkreślił Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z 15 marca 2000 r. (SA/
    Sz 59/99): "Ubranie może być uznane za mające znaczenie dla działalności
    jednostki i jej reprezentacji lub reklamy w sytuacji, gdy są to np.
    jednorodne, charakterystyczne ubiory zaopatrzone w logo firmy".
    Tak też uważały organy podatkowe. Przykładowo Urząd Skarbowy w Zgorzelcu
    w interpretacji z 14 kwietnia br. ( US.PD-I-415/1/6/2006) nie zgodził
    się na rozliczenie w kosztach wydatków na zakup ubrań dla sprzedawczyń w
    firmowych sklepach. Chodziło tu o dość charakterystyczną garderobę
    (strój łużycki), ale urząd uznał, że może on być też wykorzystywany do
    innych celów, np. podczas uroczystości lokalnej społeczności.
    Na podobną konkluzję zanosiło się w sprawie zgłoszonej do Drugiego
    Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Warszawie. Chodziło tu o garnitury i
    garsonki dla prezenterów telewizyjnych. Występują w nich na antenie i na
    publicznych imprezach. Zdaniem urzędu ubiory te nie są pozbawione cech
    odzieży osobistej i w związku z tym nie mogą być rozliczone w kosztach.
    Jednak izba skarbowa skorygowała to stanowisko. Nie zgodziła się
    wprawdzie z tezą podatnika, że prezenterzy występując na wizji reklamują
    firmę (i to wobec nieograniczonego kręgu odbiorców). Ale przyznała, że
    odpowiednio ubrany pracownik reprezentuje swojego pracodawcę. Jak
    czytamy w interpretacji: "specyfika prowadzonej przez spółkę
    działalności gospodarczej wymaga poniesienia nakładów na odzież
    reprezentacyjną (np. garsonki, garnitury) użytkowaną przez prezenterów w
    celu podkreślenia dobrego wizerunku firmy (...) zarówno wydatki
    poniesione w związku z zakupem strojów służbowych opatrzonych logo
    podatnika, jak też strojów niepozbawionych cech odzieży osobistej (np.
    garnitury, garsonki), lecz wykorzystywanych tylko i wyłącznie w celach
    służbowych przez prezenterów telewizyjnych, w myśl art. 15 ust. 1 w
    związku z art. 16 ust. 1 pkt 28 updop podlegają zaliczeniu do kosztów
    uzyskania przychodów spółki w ramach wydatków na reprezentację".
    PRZEMYSŁAW WOJTASIK"

  • 34. Data: 2006-10-12 10:07:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail'a s...@s...com.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > No to podanie składam abyś odniosła się do zapodanego art. z K.C. ;)
    > Swoją drogą - ciekawe ilu urzędników potrafi podać podstawę prawną
    > do traktowania dwu "częsci" jako jeden przedmiot lub dwa przedmioty.

    ok, wiec juz wiemy ze takie logo odpada, chyba zeby to wszystko przykleic
    do garnituru.

    Ironią często pokrywa się niemożność myślenia.
    Frank Herbert

  • 35. Data: 2006-10-12 10:32:22
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <egjocq$13uq$1@news.mm.pl>, "Nixe" <n...@f...pl> wrote:

> [...]
    > Wielki szacunek dla Twojej wiedzy i umiejętności wyszukiwania trafnych i

    Ja tylko przypominam, że Gotfryd odkąd widziałem postuluje, aby logiki w
    podatkach nie szukać ;)

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 36. Data: 2006-10-12 20:27:51
    Od: "Magdi" <m...@a...pl>

    wiadomości news:11102006.788E2A98@budzik61.poznan.pl...
    > To teraz jeszcze poprosze jeszcze o krótki istruktaz jak to wpisac, biorac
    > pod uwage ze te 0,25 bedzie mniejsze niz koszt.
    > Wpisac tyle ile starczyło, a potem co miesiac cos dopisywac? Wziac wartosc
    > 0,25 na koniec miesiaca zakupu, koniec poprzedniego miesiac, a moze na
    > dzien zakupu?

    kupiłeś we wrześniu garnitur za 1000. Przychody narastająco od początku roku
    do września wynoszą 100000.
    W koszty wpisujesz min(1000; 0,25% * 100000) czyli 250 zet.
    Na koniec października twoje przychody narastająco wynoszą 120000, a 0,25%
    tych przychodów to 300 zet.
    Masz prawo do wpisania w KUP 300 zł, ale ponieważ we wrześniu wpisałeś 250,
    to dopisujesz tylko 300-250=50 zet.

    Jeśli Twoje przychody w listopadzie narastająco przekroczą 400.000 zet, to
    Twój limit będzie większy niż rzeczywisty kosz limitowany, więc w KUP
    ostatecznie znajdzie się ten 1000 (chyba że jeszcze coś na reprezentacje
    kupisz).

    Jasne?
    Magdi

  • 37. Data: 2006-10-12 21:08:40
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Magdi napisał:

> [...]
    > Twój limit będzie większy niż rzeczywisty kosz limitowany, więc w KUP
    > ostatecznie znajdzie się ten 1000 (chyba że jeszcze coś na reprezentacje

    a na jakiej podstawie mam rozliczać ten limit miesięcznie, jeżeli
    zakładam, że w skali roku mi sie to zmieści?
    z tego co kojarzę, bez zaglądania, jest powiedziane, iż zaliczki są
    traktowane na równi z podatkiem, fakt
    ale nie widzę tego ogranicznika do każdego miesiąca z osobna.....a co z
    VAT? korygować w każdym miesiącu miesiąc stosowny i tłumaczyć to tym, że
    właśnie zwiększył mi się limit? szczególnie, że mówimy o zużyciu a nie o
    przekazaniu

  • 38. Data: 2006-10-12 21:32:36
    Temat: Re: Garnitur w koszty reprezentacji i reklamy? - protokoł zniszczenia
    Od: "PiotrB." <p...@o...pl>

    Dnia 10-10-2006 o 20:00:29 PiotrB. <p...@o...pl> napisał:

    No dobrze w temacie garnituru mam jasność. Dzięki.
    Przy okazji dowiedziałem się, że wizytówki za 25zł, które zaliczyłem
    w koszty reprezentacji i reklamy na początku działalności też
    nie powinny się znaleźć w kosztach, bo wtedy mój przychód był jeszcze
    b.mały i nawet te 25zł mi się nie należało (czy do tego też mogą się
    przyczepić?).

    Ale wracając do odzieży...
    Kilka miesięcy temu zaliczyłem w koszty buty do pracy.
    Na fakturze jest napisane "Obuwie do pracy".
    Koszt 190zł. Nie odliczałem VAT bo wtedy byłem zwolniony podmiotowo.
    Nie wpisałem ich do żadnej ewidencji.
    Konkretnie są to buty trackingowe nieprzemakalne, bo w pracy często muszę
    poruszać się po trudnym terenie.
    Wliczyłem je w koszty ogólne, bo sądziłem, że to takie samo narzędzie
    mojej pracy jak komputer, ołówek i linijka, samochód.

    Jak rozumiem US może się do tego przyczepić.
    Ktoś wspominał o protokole zniszczenia jako jakimś rozwiązaniu.
    Jak taki protokoł wygląda? Jakie dane powinny się w nim znaleźć?
    Czy mogę coś takliego zrobić skoro buty nie są wpisane do żadnej ewidencji?
    Gdzie szukać informacji na ten temat?

    Piotr

  • 39. Data: 2006-10-13 08:40:57
    Od: "kumpludruhu" <m...@g...com>

    Ostatnio pojawilo sie na bankierze i w rzepie..
    Dodatkowy glos do dyskusji...

    Ubrania i bez logo wliczysz w koszty
    czwartek, 12 października 2006
    źródło: Twoja Firma

    Do tej pory uznawano, że wrzucenia w koszty reprezentacyjne ubrań dla

    pracowników można dokonać tylko wtedy, jeżeli zawierają typowe
    elementy
    firmowe i nie są używane w innych celach. Izba Skarbowa skorygowała
    taką
    interpretację - podaje "Rzeczpospolita".

    W interpretacji Izby Skarbowej w Warszawie z dnia 19 czerwca br. (nr
    1401/ PD-4230Z-53/06/ER) czytamy: "specyfika prowadzonej przez
[...]

    Do tej pory obowiązywało zdaniem urzędników skarbowych stanowisko
    Naczelnego Sądu Administracyjnego mówiące, że "Ubranie może być
    uznane za mające znaczenie dla działalności jednostki i jej
    reprezentacji lub reklamy w sytuacji, gdy są to np. jednorodne,
    charakterystyczne ubiory zaopatrzone w logo firmy." (15 marca 2000 r.,
    sygn. akt SA/Sz 59/99).

    W związku z wydaną interpretacją, nie będzie już problemu z
    wpisaniem w koszta reprezentacyjne nie tylko koszulek z firmowym logo,
    ale również budujących wizerunek firmy elementów ubioru nie
    mających bezpośrednio graficznego związku z przedsiębiorstwem.

    KK
    Na podstawie: "Rzeczpospolita"
    Przemysław Wojtasik, "Garnitur może być służbowy nawet bez logo"

  • 40. Data: 2006-10-13 19:47:30
    Od: "dropzone" <d...@N...gazeta.pl>

    Użytkownik "Hikikomori San" napisal:

    > a nawet jesli to masz kamizelke ;)

    A myslalem, ze kamizelki sa faux pas od dluzszego czasu ;-)

    --
    dropzone