  • 31. Data: 2017-11-01 12:59:47
    Temat: Re: JPK dla mikroprzedsiębiorców
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pete n...@n...com ...

    > Nie,
    > podpisem kwalifikowanym lub e-PUAP.

    Zapytałbym - KURWA dlaczego!?!? ale w sumei to nie chce mi sie walczyc z
    wiatrakami. Znowu spierdolili jedyne dobrze zrobione narzedzie czyli e-
    deklaracje.
    Z ciekawości: czy te programy do ksiegowości wysyłają to przez e-puap
    bezposrednio? Czy moze tak jak w płatniku, trzeba eksportowac, potem sie
    logowac i wysyłać?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiarą można manipulować. Tylko

  • 33. Data: 2017-11-01 12:59:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pete n...@n...com ...

    > A jak sobie wyobrażasz narzędzie, które będzie pracowało z każdym
    > możliwym sposobem prowadzenia ewidencji?
    > Z definicji to narzędzie musi być dla ludzi, którzy coś potrafią
    > więcej niż wpisać kwotę faktury.
    > Instrukcja siłą rzeczy też musi być ogólna.

    Wyobrazam sobie je tak, ze działa na podstawie przekopiowywania tabelek i
    to co jest nie tak potrafi sprawdzic i na biezaco wskazac ze jest zle
    dokładnymi opisami. A tam widze jakies opisy godziny ZULU etc :)
    Zakładam, ze pewnie bym sobie poradził i ze stworzeniem odpowiedniego
    pliku i pewnie nawet ze stworzeniem wzorcowego arkusza na podstawie pliku
    w ktorym ktos sobie dotychczas prowadził dg ale juz na pierwszy rzut oka
    widze ze troche czasu by to zajeło.
    Moze po prostu powinien to byc prosty plik w excelu ktory odworowywałby
    tabele z przychodami, tabele ze sprzedaza i na tej podstawie tworzyłby
    plik jpk?

    W gruncie rzeczy tam trzeba tylko przekopiowac faktury zakupu i
    sprzedazy, prawda?

    > Jak sobie wyobrażasz narzędzie które obsłuży excela, worda, Małą
    > księgowość RP z 2008 roku, starego Subiekta, i kupę innych
    > możliwości nie wspierających JPK?

    Wsparcie starych programów to pewnie jeszcze trudniejsza sprawa, ale nie
    wypowiadam sie bo nigdy nie uzywałem i nie wiem czy one dzialaja na
    podstawie kopiowalnych tabelek, co mozna z nich wyeksportowac etc.

    > Pamiętasz walkę linuksowców o Płatnika działającego pod linuksem? To
    > jest teraz mniej więcej tej samej skali krucjata.

    Nie pamietam ale wiem jedno - płatnik do dzisiaj jest programem
    idiotycznym, nieintuicyjnym, robiacym duzo mniej niz by mogł,
    podpowiadajacym o wiele za mało nizby mogł. Jest programem który nie umie
    zrealizować bezpośredniej wysyłki do zusu tylko trzeba eksportowac i
    realizowac wysyłkę przez pue.zus.
    Daj spokój - Płatnika dajesz jako coś wzorcowego? Zart?

    > Prowadzić KPiR na papierze i wypełniać faktury w excelu znudziło mi
    > się po 3-ch miesiącach.

    Mnóstwo ludzi ma DG w których robi jedna fakture na miesiac albo nie robi
    wcale bo pracuje dla jednego podmiotu i ten wystawia gotowy dokument.
    KPiR na papierze to rzeczywiście bez sensu, ale KPiR w excelu? Why not?

    > Onegdaj za darmo, teraz za AFAIR 60zł/rok jest Małą Księgowość RP,
    > która może idealna nie jest, ale spokojnie robi to co potrzeba w
    > mikrodziałalności.
    >
    > wolę wydać te 6 dyszek nić czuć przez rok ból d....
    >:P

    Mysle ze tu nie chodzi o te 60zł tylko o to ze jak ktos ma 5 faktur na
    krzyz to rozliczenie zrobi szybciej niz nauczy sie nowego programu który
    znowu bedzie miał pare kruczków ktore trzeba złapać, zauwazyc etc.
    Moze to rzeczywiście uwstecznianie sie ze rzeczy robia to co powinny
    możliwie małym nakładem pracy - taki trend ze teraz kazdy zeby dzwonic,
    potrzebuje 8-rdzeniowego smartfona za 3000... Nie wiem...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Dziedzina ortografi to dziedzina ktura mnie delikatnie muwiac

  • 32. Data: 2017-11-01 12:59:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pete n...@n...com ...

    > Nie.
    > Plik jest częścią ewidencji VAT. Jeśli ktoś nie jest vatowcem, nie
    > musi generować JPK.

    Rozumiem.

    > nie tylko w tej branży pojawiają się dodatkowe wymogi ustawowe. Ale,
    > jak pisałem wcześniej, nie ma obowiązku być vatowcem, można
    > zrezygnować i mieć gdzieś to całe JPK.

    Ok, ale to dobrze czy nie dobrze ze sie pojawiaja te dodatkowe wymogi?
    Bo ja rozumiem ze coś jest potrzebne do rozliczenia i dodatkowo dla
    ulatwienia pracy urzednikom ale wtedy powinno być to mozliwie mało
    ingerecyjne. A coś mam wrażenie, ze z Twojego punktu widzenia wymog
    codziennego przemalowywania koloru płotu przed sklepem zostałby okraszony
    komentarzem: sa wymogi, trzeba robić.

    > A podobno są plany wysyłania JPK w trybie dziennym, to będzie
    > dopiero płacz.

    Nie bedzie, programy zaczna to robić automatycznie, ceny wzrosna bo kazdy
    doliczy sobie dodatkowa godzine pracy dziennie do przychodów a najwyzej z
    kolejne 10% firm przeniesie DG do Czech itp. Na ten moment dyskusje chyba
    sie własciwie skonczyły. No i biura rachunkowe beda sie cieszyc bo meda
    miały mnóstwo nowych klientów co zapewne skonczy sie tym, ze tez podnosa
    ceny.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "W demokracji wolno głupcom głosować,

  • 34. Data: 2017-11-01 13:10:40
    Temat: Re: JPK dla mikroprzedsi?biorców
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 10/29/2017 8:36 PM, KOT wrote:
    > Co? w tym stylu, a nie jaki? informatyczny be?kot, który nie jest mi do
    > niczego potrzebny

    Rozmawiam kiedyś z prawnikiem. Nadął się w pewnym momencie i wypala
    "nieznajmośc prawa szkodzi". Gadamy chwile dalej i okazuje się że coś
    spieprzył w komputerze. Ja na to wypaliłem z ciekawości "nieznajomośc
    informatyki szkodzi". Myślałem że zawału dostanie od przekłutego ego ale
    skończyło się pozytywnie: przestał mi zawracać dupę swoimi trywialnymi
    problemami w Wordem.

    A chodzi o to że o ile przedsiebiorcy łykają nielogiczny bełkot
    prawniczy bez protestowania to wymiekają przy prostych i ścisłych
    pojęciach informatycznych. Troche smutne że tolerujemy dziadostwo w
    jednej dziedzinie a kiedy ktoś coś ściśle określa w innej to nagle jest
    problem i lament.

    To niech sobie zatrudnią informatyka. I nie ma się co dziwić. Jak bysmy
    zmienili "informatyka" na "prawnika" nikogo ten workaround na własną
    niemoc nie razi.

  • 35. Data: 2017-11-01 16:09:58
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    W dniu Wed, 01 Nov 2017 11:59:47 +0000, użytkownik Budzik napisał:

    > Z ciekawości: czy te programy do ksiegowości wysyłają to przez e-puap
    > bezposrednio? Czy moze tak jak w płatniku, trzeba eksportowac, potem sie
    > logowac i wysyłać?

    Znam kilkanaście najpopularniejszych programów księgowych. Żaden nie ma
    wysyłki przez e-PUAP. Mają wysyłkę z podpisem kwalifikowanym lub eksport
    do pliku.

  • 36. Data: 2017-11-01 18:10:36
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-11-01, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    [...]

> [...]
    > - wiekszosc przerzuci sie na jakis program do ksiegowości a za miesiac
    > dwa skorzysta z biura rachunkowego. IMO prowadzenie ksiegowości we

    Więc podstawowe moje pytanie, czy czas drobnego przedsiębiorcy
    który w skali miesiąca musi poświęcić X godzin na zapoznanie
    się z przepisami, zrozumienie ich, poświęcanie czasu na papierologię
    itp. itd. jest naprawdę *mniej* wart niż te ~200 zł miesięcznie
    dla biura rachunkowego?

    Znajomy mi kiedyś powiedział, że jakbyśmy przestali kombinować
    jak urwać parę złotych, tylko zajęli się myśleniem jak
    więcej / lepiej zarobić, to bylibyśmy bogatym narodem.
    I w pełni się z tym zgadzam jak widzę kombinacje niektórych
    byle tylko urwać parę złotych.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 37. Data: 2017-11-01 18:45:43
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2017-10-29 o 20:36, KOT pisze:
    > Poniżej wklejam maila wysłanego do MF w sprawie jednolitego pliku
    > kontrolnego dla mikro.
    > Myślę, ze w podobnej sytuacji są tysiące takich jak ja. Może głosy innych w
    > tej sprawie
    > pomogą. Piszcie do MF, niech sie zastanowią nad wprowadzaniem nowych
    > regulacji.
    A ja się podłączę pod temat. Dopiero zacząłem się interesować JPK
    (dotarło do mnie, że za 2 miesiące dopadnie mnie to g*). Doczytałem, że
    teraz poza VAT-7K będę jeszcze co miesiąc wysyłał JPK. Po ki ch*j???
    Albo to, albo to, jaki sens mają obie rzeczy???

    Maciek

  • 38. Data: 2017-11-01 19:04:55
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-11-01, Maciek <m...@n...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > teraz poza VAT-7K będę jeszcze co miesiąc wysyłał JPK. Po ki ch*j???
    > Albo to, albo to, jaki sens mają obie rzeczy???

    http://www.rp.pl/VAT/307319896-Koniec-deklaracji-VAT
    -fiskusowi-wystarcza-informacje-z-JPK.html

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 39. Data: 2017-11-01 20:14:10
    Od: "KOT" <a...@p...onet.pl>

    Tu przecież nie chodzi o to, żeby dyskutowac kto jest mądrzejszy,
    a kto głupszy. I nie o to również chodzi, żeby ktoś (biuro rach.)
    za nas wszystko załatwił. Jeśli MF wprowadza nowy obowiązek
    podatkowy z wymogiem przesyłania danych jedynie w formie
    komunikacji elektronicznej, to naturalna koleją rzeczy powinno
    być przygotowanie odpowiednio prostych aplikacji dla spełnienia
    tego nowego wymogu. Wystarczyło rozwinąć program e-deklaracje,
    bo przecież JPK to nic innego jak jeszcze jedna deklaracja.

    Na szczęście głosy takich jak ja, którzy podnoszą problem,
    nie pozostają bez echa.
    Nie warto iść jak barany na rzeź !

    Oto najnowszy komunikat MF opublikowany 31-10-2017

    a.. Elektroniczne programy do prowadzenia ewidencji VAT i generowania
    JPK_VAT dla mikrofirm mogą powstać we współpracy Ministerstwa Finansów (MF)
    i producentów sprzętu IT.
    b.. To szansa na szersze dotarcie do najmniejszych przedsiębiorców, którzy
    od 2018 r. będą mieć obowiązek składania elektronicznej ewidencji VAT.
    c.. MF proponuje, aby programy dla mikrofirm w określonym zakresie były
    udostępniane im bezpłatnie.
    Jeśli MF chce od nas wymagać, to my wymagajmy od ministerstwa !

    ---
    Ta wiadomosc e-mail zostala sprawdzona pod katem wirusow przez oprogramowanie AVG.
    http://www.avg.com

  • 40. Data: 2017-11-01 21:00:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wojciech Bancer w...@g...com ...

    > http://www.rp.pl/VAT/307319896-Koniec-deklaracji-VAT
    -fiskusowi-wystar
    > cza-informacje-z-JPK.html

    Skarbówka dowie się wszystkiego o firmie bez miesięcznych i kwartalnych
    formularzy.
    Ministerstwo Finansów planuje likwidację VAT-owskich deklaracji. Wojciech
    Śliż, dyrektor Departamentu Podatku od Towarów i Usług w Ministerstwie
    Finansów, potwierdził, że resort pracuje nad takim rozwiązaniem.
    Fiskusowi wystarczą uzyskiwane od przedsiębiorców informacje z
    Jednolitego Pliku Kontrolnego, czyli elektronicznej formy ewidencji VAT.
    W przyszłym roku będą go już składać wszystkie firmy.
    Deklaracje VAT nie znikną jednak od razu. Ministerstwo rozważa ich
    likwidację najwcześniej 1 stycznia 2019 r. Musi się przekonać, jak będzie
    funkcjonował JPK, gdy zaczną go wysyłać wszystkie firmy.

    Czyli cały rok trzeba bedzie składac. Pogratulowac konsekwencji.
    A pytanie Macka pozostaje w mocy a odpowiedz jest własciwie tylko jedna -
    kwartalny vat własnie sie skonczył...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiedza to władza. Ale niewiedza, niestety, nie oznacza jeszcze