    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Jak długo trzymać dokumenty?
    Date: Wed, 20 Oct 2004 12:15:19 +0200

    On Wed, 20 Oct 2004, Jacek wrote:

    >+ Coraz bardziej "mnie zaciemnia":
    >+
    >+ Ordynacja Podatkowa (poczytałem) mówi:
    [...]
    >+ Art. 88. § 1. Podatnicy wystawiający rachunki są obowiązani kolejno je
    >+ numerować i przechowywać kopie tych rachunków w kolejności ich wystawienia
    >+ przez 5 lat kalendarzowych, licząc od końca roku, w którym wystawiono
    >+ rachunek.
    >+
    >+ Z tego rozumiem, że prowadzący DG może w praktyce po 5 latach rachunki
    >+ wywalić (deklaracje podatkowe dopiero po 6-ciu?).

    Coś mi wyjaśnij: byłeś podatnikiem *z okazji zakupu* ??

    Podatnikiem to jesteś jak TY wystawiasz fakturę.
    Acha, i każdy podatek trzeba rozpatrywać oddzielnie (jakbyś
    przypadkiem był przy okazji zakupu podatikiem PCC :))
    IMO... nie ten przepis :) - ale nie mam zdrowia szukać teraz
    "właściwego" :]

    ...a, już coś mam:

    ++++
    Art. 70. § 1. Zobowiązanie podatkowe przedawnia się z upływem
    5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym upłynął
    termin płatności podatku.
    ----

    No a jako podatnik jesteś zobowiązany "innymi przepisami" :> aby
    mieć dokumentację na podstawie której wyznaczyłeś *prawidłową
    wysokość* podatku.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)