    From: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Jak długo trzymać dokumenty?
    Date: Wed, 20 Oct 2004 18:35:00 +0200

    > Przecież powiadasz że wywalisz dowód zakupu samochodu.

    Rozumiem, ze istnieje problem z ustaleniem jak bardzo dawno mogl podatnik
    ten vat odliczyc. Ale jesli us trzyma deklaracje vat-7, i w zadnym z
    miesiecy nie ma odliczenia dla srodkow trwalych (chyba zawsze byla taka
    rubryka w vat-7, jesli kiedys nie bylo, albo podatnik nie zaliczyl tego do
    srodkow trwalych poczatkowo i odliczyl vat jako od wyposazenia, to wtedy
    nieco gorzej, bo warunek ograniczajacy na sume odliczanego vat-u (mniej niz
    vat za to auto) musi byc spelniony dla calego odliczanego w danym miesiacu
    vat-u), to czasami da sie taka mozliwosc wykluczyc. A jesli us nie trzyma, a
    podatnik takze nie ma obowiazku (zakladajac, ze nigdzie taki obowiazek nie
    jest wprost sformulowany), to chyba powinno wystarczyc ewentualnie w takiej
    sytuacji oswiadczenie podatnika, nie ?

    > Nie. Nie zaliczył w KUP bo planował używanie dłużej niż rok tylko
    > nie używał :] - ja wiem ? może jakąś skrzynkę chciał dołożyć
    > żeby samochód był *zdatny do użytku* (to z ustawy :)) *w celu*
    > DG ?

    Jesli odlicza jako vat zaplacony przy nabyciu srodkow trwalych, to wydaje mi
    sie mniejszym problemem, niz jak odliczy jako nie od srodka trwalego. W
    sensie latwiejszego zidentyfikowania tego w starych deklaracjach vat-7.

    > Jak ? Nie ma dowodu nabycia. Nie wiadomo kiedy *mógł* wystąpić
    > "VAT do odliczenia"...

    Idziemy w zaparte. Sprawdzamy deklaracje od poczatku istnienia podmiotu jako
    podatnika vat.

    > Oczywiście - coś dziwnego ??
    > Art. 7.2 ustawy (o VAT)... W aktualnym stanie prawnym (idiotyzm, cóż
    > poradzić) - "od wartości nabycia" !

    Aha, nie wiedzialem. Na szczescie ja mam na siebie auto i tylko wpisane do
    EST, bez odliczenia vat, to mam chyba troche wiecej mozliwosci manewru. Tzn.
    o "wartosci nabycia" slyszalem, ale nie o tym, ze pomimo nie sprzedania auta
    mam odprowadzac vat. naprawde to dziwne, bo potem jak go sprzedam to co, mam
    "zw" wpisywac ??

    marekz