    From: "Latet" <n...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Jak sie dokladnie wycenia uzywane auto do KŚT?
    Date: Thu, 5 Dec 2002 14:38:25 +0100

    > Nalezy wpisac obecna wartosc rynkowa samochodu.

    No, to juz pojawiły się 3 teorie:

    1. wartosc rynkowa na dzien wpisania do KST,
    2. wartosc z umowy kupna (bez podatku),
    3. wartosc z umowy kupna + podatek (o ile placil go nabywca),
    4. wartosc rynkowa z grudnia roku poprzedniege.

    Niezle, jak na tak, wydawałoby się, oczywiste pytanie.

    > A od jakiej kwoty zaplaciles podatek od czynnosci cywilnoprawnych, przy
    > zakupie. Ja bym nie wpisal wiecej niz podstawa tego podatku przed rokiem
    (bo
    > to by znaczylo, ze przed rokiem zanizyles wartosc tego samochodu)

    Owszem, wtedy zanizyłem (na umowie jest 22.000, faktycznie zaplacilem
    25.000).
    Ale teraz watosc rynkowa spadła nawet poniżej tego mojego zaniżenia i
    wynosci 20.000.

    Wobec tego wpisuję wartosc rynkową na dzien dzisiejszy.
    Mysle, ze jest to najbezpieczniejsze dla mnie wyjscie.

    Pozdrawiam,

    Latet