    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Jak to zaksiegowac
    Date: Wed, 6 Oct 2004 12:30:57 +0200
    <cjs5gh$m66$1@inews.gazeta.pl> <cjs7s6$6d$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <P...@A...portezjan.zabrze.pl>
    <j...@g...news.tpi.pl>
    <cjto3p$nti$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <j...@g...news.tpi.pl>
    <cjtu7h$afh$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <j...@g...news.tpi.pl>
    <cju5hk$hvd$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <j...@g...news.tpi.pl>

    On Wed, 6 Oct 2004, Jarek Spirydowicz wrote:
    [...]
    >+ In article <>, Maddy <m...@e...com.pl> wrote:
    [...]
> [...]
    >+ > > zapłaci?
    >+ >
    >+ > A nie może??????? Skasowali wczoraj przepis mowiący że odlicza się w
    >+ > miesiący otrzymania faktury lub w miesiącu nastepnym? A w niektorych
    [...]
    >+ Czekaj, bo tu ja byłem nieprecyzyjny. Chodziło mi o to, czy bez strachu
    >+ przed US może odliczyć koszty wynikające z faktur, których nie zapłacił
    >+ i nie ma zamiaru zapłacić. Odpowiedź twierdząca mnie nie zdziwi -
    >+ najwyżej da lepsze pojęcie o logice skarbowej.

    Dobrze myślisz.
    Przy czym jest różnica w VAT i kosztach: jeśli roszczenie wobec
    ciebie się przedawni to taki "niezapłacony koszt" staje się
    dla ciebie "nieodpłatnym świadczeniem" (no bo dostawca coś
    ci za darmo dał :]) - i musisz wpisać do dokumentów jako
    przychód.
    Dla VAT... afaik nie ma takiej "zasady"...

    >+ > Przypadki szczególne terminu odliczenia nie dotyczą szczególnego
    >+ > podatnika jakim jest MP. Patrz wyżej.
    >+ > Sam wyskoczyłeś z MP - rozliczanie kasowe. Więc teraz pij to piwo.
    >+ >
    >+ Piję. MPzRK VAT z rachunku za telefon z terminem październikowym odlicza
    >+ z VAT za wrzesień, jeśli go we wrześniu zapłacił? I to jest w ustawie?

    Ech...
    Nie rachunku a faktury, nie za wrzesień a "w terminie płatności"
    (NIE z "datą zapłaty" a z "datą NALEŻNEJ zapłaty" !!!).
    Ale reszta (jak w radiu Erewań) się zgadza: tak, jest w ustawie.
    Jest w ustawie z tego powodu, że jak było w rozporządzeniu to
    TK uchylił :)

    [...]
    >+ względu na obrót i nic więcej. Przed rejestracją poczytałem i
    >+ stwierdziłem, że te "udogodnienia dla drobnych przedsiębiorców" to mi
    >+ tylko kłopotów namnożą

    Dobrze gada :)

    [...]
    >+ > Gotfryd cie juz nią szturchał.
    >+ >
    >+ Auć :) To to ja przeczytałem i nie wyjaśnia tego, czego nie rozumiałem.

    Zaraz... Gotfryd nie wyjaśnia (nie chciał, chciał żebyś RTFA
    (A==act) zaaplikował a nie na słowo wierzył :)) czy ustawa nie
    wyjaśnia ??

    [...]
    >+ > obrazi i zabierze zabawki z tej piaskownicy ;-)
    >+ >
    >+ Bez obaw, to nie ten typ. Ja tu po wiedzę, nie po triumfy.

    Ufff.... :) Ale byli tu tacy. Szukać w groups.goole ->zaawansowane,
    grupa .podatki, hasło "mimoza" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)