  • Data: 2004-10-06 21:23:38
    Temat: Re: Jak to zaksiegowac
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 6 Oct 2004, Jarek Spirydowicz wrote:
    [...]
    >+ > To musisz jeszcze wydedukwać w którym momencie miałoby to mieć
    >+ > znaczenie :) Znaczy KIEDY należałoby przyjąc że prawnie ma miejsce
    >+ > zdarzenie "nie zapłaci w ogóle" ?
    >+ > Masz propozycję ?
    >+ >
    >+ Upływ terminu płatności?

    No to przy części dokumentów byłoby to "natychmiast" (ze wzgl.
    na rozliczanie "do 20."), byłoby równoważne metodzie kasowej
    i niepotrzebnie marnowanoby papier w milionach egzemplarzy
    na teksty "...których DOTYCZĄ..." :)

    >+ Kojarzy mi się, że przy kosztach w UoPDoOF jest
    >+ mowa o nakładach faktycznie poniesionych...

    Rzuć artykułem. Zajmiemy się analizą czy dotyczy on kosztów
    dotyczących przychodów z działalności gospodarczej :)

    >+ (rozumiem, że pomysły
    >+ zakładające zmiany w przepisach sobie odpuszczamy?).

    Oczywiście.

    >+ > Zauważ że nawet dla kosztów nie dokonuje się korekty niezapłaconych
    >+ > należności: taka staje się *przychodem* w momencie przedawnienia,
    >+ > *bez* korygowania kosztów 2,3 czy 5 lat temu.
    >+ >
    >+ Panie, ja prosty kioskarz jestem, nie żaden Andersen :)

    Ale "Andersen" się wywinie a "prosty kioskarz" pójdzie siedzieć !!!

    Polecam "do poduszki":

    Art. 14. 1. Za przychód z działalności, o której mowa w art. 10
    ust. 1 pkt 3, uważa się kwoty należne [...]
    2. Przychodem z działalności gospodarczej są również:
    [...]
    6) wartość umorzonych lub przedawnionych zobowiązań [...]

    Tak BTW: przepis NIE zawiera wyłączenia.
    Gdzie jest błąd w nasuwającym się wniosku: "jeśli podatnik
    wybrał kasową metodę zaliczania kosztów to jak nie zapłaci
    nie ma kosztu, a po przedawnieniu ma DODATKOWO przychód" ??
    Bo jeśli błedu nie ma, to "kasowiec" nie płacący należności
    jest "bity po kieszeni" dwa razy.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)