  • Data: 2004-10-07 09:53:38
    Temat: Re: Jak to zaksiegowac
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

    In article <Pine.WNT.4.61.0410062314470.836@athlon>,

    > On Wed, 6 Oct 2004, Jarek Spirydowicz wrote:
    > [...]
    >
    > No to przy części dokumentów byłoby to "natychmiast" (ze wzgl.
    > na rozliczanie "do 20."),

    Nie łapię związku.

    > byłoby równoważne metodzie kasowej
    > i niepotrzebnie marnowanoby papier w milionach egzemplarzy
    > na teksty "...których DOTYCZĄ..." :)

    Dlaczego? W kasowej wpisujesz, jak zapłacisz. W memoriałowej wpisujesz,
    jak dostałeś. A jak upływa termin i nie zapłaciłeś, to wpisujesz z
    minusem (uwaga dla postronnych: _to_są_pomysły_małego_Jasia_ i nie
    należy ich brać za rzeczywistość).

    > Rzuć artykułem. Zajmiemy się analizą czy dotyczy on kosztów
    > dotyczących przychodów z działalności gospodarczej :)

    22.1., pierwsze zdanie :)
    "Kosztami uzyskania przychodów z poszczególnego źródła są wszelkie
    koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów, z wyjątkiem kosztów
    wymienionych w art. 23."

    > Ale "Andersen" się wywinie a "prosty kioskarz" pójdzie siedzieć !!!

    Prosty kioskarz przestępcą skarbowym? Toż to "Sprawa dla reportera" ;)

    > Polecam "do poduszki":

    A nienieninenie. Takie rzeczy to ja wolę wcześnie rano, żeby koszmarów
    nie mieć.

    > Art. 14. 1. Za przychód z działalności, o której mowa w art. 10
    > ust. 1 pkt 3, uważa się kwoty należne [...]
    > 2. Przychodem z działalności gospodarczej są również:
    > [...]
    > 6) wartość umorzonych lub przedawnionych zobowiązań [...]
    Dobra, odświeżyłem :)

    > Tak BTW: przepis NIE zawiera wyłączenia.

    Nie rozumiem.

    > Gdzie jest błąd w nasuwającym się wniosku: "jeśli podatnik
    > wybrał kasową metodę zaliczania kosztów to jak nie zapłaci
    > nie ma kosztu, a po przedawnieniu ma DODATKOWO przychód" ??

    W przedawnianiu nieistniejącej (ze skarbowego punktu widzenia)
    należności?

    > Bo jeśli błedu nie ma, to "kasowiec" nie płacący należności
    > jest "bity po kieszeni" dwa razy.

    A to to akurat bym popierał. I niepłacącym niekasowcom też przywalić :D

    --
    pozdrawiam
    Jarek