    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Jeszcze raz kilometrówka...
    Date: Mon, 29 Mar 2004 00:56:00 +0200

    On Sun, 28 Mar 2004, Ryszard wrote:

    >+ Użytkownik Magdalena <m...@n...autograf.pl> [...]
    >+ > faktury masz mieć, a wpisujesz mniejszą z kwot
    >+
    >+ Ok. a co jak była księgowa zaliczyła limit który był większy od
    >+ pokrycia w fakturach

    Masz do wyboru:
    - korekty
    - poczekanie aż grupowicz który pochwalił się że właśnie "poszedł
    do WSA" z taką sprawą napisze jak się skończyło (obiecał) i wtedy
    punkt poprzedni lub wybór nastawienia "też pójdę do WSA" :)

    Ja obstawiam wersję pesymistyczną bo mi z przepisu wynika że
    koszt (faktury) to koszt a limit (kilometrówka) to limit i tylko
    limit - ale to jest (tylko, choć nie tylko :)) moje zdanie.

    [...]
    >+ > Od innych materiałów eksploatacyjnych i usług np. myjni możesz odliczyć
    >+ VAT.
    >+
    >+ Ok. tak mi się cały czas zdawało czytając dyskusje na forum,
    >+ ale zarówno wcześniejsza księgowa, jak obecny księgowy mówią coś innego.
    >+ Albo ja nie potrafię zadawać pytań, albo jestem opóźniony w rozwoju,

    Oczywiście nie potrafisz zadawać pytań.
    Pytanie powinno brzmieć: "podstawę prawną poproszę" !
    FYI: podstawy prawnej do zakazu odliczania VAT od paliwa nie zacytuję
    wyłącznie z obawy o splonkowanie z powodu podawania FAW częsciej
    niż kilka razy na tydzień :)

    >+ Czy można by jakiś link do czegoś co to wyjaśnia ?

    Ustawa o VAT.
    Tak, nie mylisz się: http://www.vat.pl/ !

    >+ > > 3. Czy koszt ubezpieczenia samochodu również wpisuję do kosztów
    >+ > na zasadach ogólnych, jak inne koszty związane z samochodem
    >+ @#$%^& to czego ja o tym do tej pory nie wiedziałem ?

    Dla porządku: pamiętam dyskusję na grupie nt. NW i przypadku
    "ubezpieczenia zintegrowanego": o ile OC i AC są "kosztem oczywistym"
    (o ile samochód takim jest !) o tyle NW nijak się nie łapią.
    I jest zgryz jak masz tylko "stawkę za całokształt" :)

    >+ (Proszę nie odpowiadać - już wiem,

    Nie ty pierwszy: poczytaj komentarzy Lateta z czasów jak zaczął na
    listę pisać :)

    >+ > odpowiedzialność jest po Twojej stronie więc lepiej wiedzieć
    >+
    >+ A w tych słowach jest zawarte wszystko,

    ...dura lex...

    >+ jak i tak za nich muszę poprawiać błędy przez nich popełnione.

    Oj, wiesz że akcentujesz nie to co trzeba: nie chodzi o to
    kto musi poprawiać, tylko kto pójdzie siedzieć... :[

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)