  • 21. Data: 2009-07-09 19:24:00
    Temat: [OT] Re: KOCHANE PAŃSTWO NAPĘDZA KASĘ BANKOM
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Baloo wrote:

    > Strasznie na niego ludziska jadą. Głównie, że organizacyjna klapa.
    > Osobiście nie doświadczyłem, bo w ostatniej chwili (bo lekturze grupy o
    > bankach) zrezygnowałem z oferty.

    Przeniosłem się 2 tygodnie temu z powodu (niskiego) spreadu w ich
    autotradingu i nie narzekam:
    - spread masz na poziomie 1 do 2 groszy od kursu międzybankowego,
    - przelewy walutowe i złotowe dochodzą,
    - pierwsze 20 lub 30 (zależy od typu rachunku) przelewów złotowych jest
    bezpłatnych,
    - jak już musisz przyjść do banku to obsługują na siedząco (to znaczy
    klient też siedzi) i w klimatyzowanym pomieszczeniu,
    - oferty o które prosisz dostajesz w terminie,
    - poją wodą, kawą lub herbatą.

    IMHO jak na razie nie ma się do czego przyczepić.

    Piotrek

  • 22. Data: 2009-07-10 11:36:34
    Temat: Re: KOCHANE PAŃSTWO NAPĘDZA KASĘ BANKOM
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Thu, 9 Jul 2009 14:06:06 +0000 (UTC), Jacek Osiecki napisał(a):

    > Kosztowo to akurat pikuś bo w mBanku nie płaci się za przelewy do ZUS, ale
    > wystarczająco upierdliwe :-/

    Ale za to super do uzyskania zaświadczenia o niezaleganiu ze składkami :)
    Pomimo zalegania w składkach (za pracowników) - zaświadczenie otrzymacie
    jako wspólnicy (np tutaj musicie odprowadzać składki).
    Innym plusem jest że łatwiej przedsiębiorcy "załatwić" te 900zł i zapłacić
    za siebie w terminie niż np. 15tysięcy za "pracowników i siebie". A wtedy
    ma ochronę w ubez. chorobowym :)
    Ta zmiana jest korzystna mimo wszystko dla pracodawców działających w
    formie spółek :)

  • 23. Data: 2009-07-10 11:38:41
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Thu, 9 Jul 2009 14:07:42 +0000 (UTC), Jacek Osiecki napisał(a):

    > mBank - i podejrzewam że gdyby wprowadzili płatne przelewy do ZUS to
    > odpłynęłoby od nich sporo klientów których tylko te darmowe przelewy
    > do ZUS/US trzymają :)

    Zaiste - to jest decydująca kwestia - darmowe przelewy do ZUS/US :)))

  • 24. Data: 2009-07-10 19:02:26
    Temat: Re: Re: KOCHANE PAŃSTWO NAPĘDZA KASĘ BANKOM
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 9 Jul 2009, Baloo wrote:

    > Użytkownik "jureq" <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisał

    > Ale co z tym mają wspólnego przepisy_podatkowe_?

    Tyle, że ZUS to parapodatek.
    "Od zawsze" wisi w powietrzu pomysł, żeby do opisu grupy jasno wpisać
    "podatki i parapodatki".
    Nie wiem czy nawet nie było już próby wprowadzenia do głosowania :D

    pzdr, Gotfryd

  • 25. Data: 2009-07-10 19:46:30
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Fri, 10 Jul 2009 13:38:41 +0200, Herald napisał(a):
    > Zaiste - to jest decydująca kwestia - darmowe przelewy do ZUS/US :)))

    A co innego trzyma ludzi przy kontach firmowych w mBanku? Pożyczki wysoko
    oprocentowane, lokaty nisko, żadnych specjalnych bonusów, upierdliwości
    wynikające z braku oddziałów, problemy z wpłatą pieniędzy (wpłatomaty? dobry
    dowcip, widział ktoś działający?)...
    Gdyby wprowadzili płatne przelewy do ZUS+US, nie mieliby już żadnej zalety :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 26. Data: 2009-07-10 20:41:34
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 10 lipiec 2009 21:46
    (autor Jacek Osiecki
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <s...@t...ceti.pl>):

    > A co innego trzyma ludzi przy kontach firmowych w mBanku? Pożyczki wysoko
    > oprocentowane, lokaty nisko,

    Nie wszyscy chcą pożyczać albo lokować. Typowe konto służy do obrotów.

    > żadnych specjalnych bonusów, upierdliwości
    > wynikające z braku oddziałów,

    Czy ja wiem? Inne banki też mają takie upierdliwości. Chciałem przejść do
    innego banku, ale co z tego, skoro oddziały są otwarte w chorych godzinach,
    gdy ja jestem w pracy. I właśnie jedyny mBank oferuje mi wpłatomat czynny
    do 21. Bo w sumie po nic innego oddział nie jest przydatny.

    > problemy z wpłatą pieniędzy (wpłatomaty?
    > dobry dowcip, widział ktoś działający?)...

    Ano fakt, permanentny stan zepsucia wpłatomatu w zabrskim M1 też mnie już
    wkurwia i chciałem przejść do Aliora. Co z tego, skoro oddział w miejscu
    dostępnym w zasadzie tylko pieszo i to w godzinach mojej pracy. Multibank
    tak samo.

    > Gdyby wprowadzili płatne przelewy do ZUS+US, nie mieliby już żadnej zalety
    > :)

    Zaletą był świetny system, ale go już mocno skopali. Choć nadal ta
    optymistyczna kolorystyka sprawia, że czasami i kilka razy dziennie się
    loguję, żeby popatrzeć choć chwilę.

    No i zaletą jest to, że sporo ludzi takie konto ma i przelewy se idą na
    żywo. A jak się wyniosę do Aliora to będę samotny.

    Nawet se chciałem wypróbować Aliora, ale tam konto osobiste kosztuje 3zł
    miesięcznie i ma limit operacji bezpłatnych i mi się odechciało.

    --
    Tristan

  • 27. Data: 2009-07-10 20:45:10
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Gotfryd Smolik news w <news:Pine.WNT.4.64.0907102100210.2688@quad>:

    > Tyle, że ZUS to parapodatek.
    > "Od zawsze" wisi w powietrzu pomysł, żeby do opisu grupy jasno wpisać
    > "podatki i parapodatki".
    > Nie wiem czy nawet nie było już próby wprowadzenia do głosowania :D

    Teraz to nawet bez głosowania RFD przepchać można:
    <http://42.pl/cfv/?akcja=eksperyment> :D
    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 28. Data: 2009-07-11 07:11:50
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Fri, 10 Jul 2009 19:46:30 +0000 (UTC), Jacek Osiecki napisał(a):

    > A co innego trzyma ludzi przy kontach firmowych w mBanku?

    Historia rachunku?
    Przyzwyczajenie?
    Dobra współpraca (obsługa)?
    Niezawodność systemu transakcyjnego?

    > problemy z wpłatą pieniędzy (wpłatomaty? dobry dowcip, widział ktoś
    > działający?)...

    Oczywiście. I to wiele.
    Z tym że akurat mieszkam w sporym mieście gdzie tych wpłatomatów trochę
    jest :)- Nie wiem jak na "prowincji".

    > Gdyby wprowadzili płatne przelewy do ZUS+US, nie mieliby już żadnej zalety :)

    Przesadzasz.
    Powiem więcej - gdyby znowu wprowadzili opłaty od zwykłych przelewów (na
    rach, osobistych) to i tak bym nie zmienił banku z tego powodu. Po prostu
    te parę złotych miesięcznie to pryszcz. Z tym że rachunki w mbanku mam od
    raku 2000.

    --
    AMD Phenom II X4 940 Black Edition 3000@3650MHz || Gigabyte GA-MA790GP-DS4H
    ATI Radeon HD3300 (DirectX10) 128MB DDR3 1333MHz || Zalman ZM600-HP (600W)

  • 29. Data: 2009-07-11 08:38:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 10 Jul 2009, 'Tom N' wrote:

    > Teraz to nawet bez głosowania RFD przepchać można:
    > <http://42.pl/cfv/?akcja=eksperyment> :D

    Ale zapisali tylko dla zakładania (nie dla poprawienia)!

    pzdr, Gotfryd

  • 30. Data: 2009-07-11 08:41:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 10 Jul 2009, Gotfryd Smolik news wrote:

    > "Od zawsze" wisi w powietrzu pomysł, żeby do opisu grupy jasno wpisać
    > "podatki i parapodatki".

    O, sprawdziłem - nie ma w skróconym opisie, ale jest w opisie pełnym!
    http://www.killfile.pl/opisy/pl.soc.prawo.podatki.tx
    +++
    wszystkiego co sie wiaze z placeniem wszelkich
    podatkow oraz innych przymusowych oplat (np. skladek ZUS).
    ---

    :)

    pzdr, Gotfryd