    From: "MarKust71" <m...@e...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Kasa fiskalna koniecznie środkiem trwałym?
    Date: Sun, 11 Apr 2004 20:07:36 +0200

    Użytkownik "Andrzej" <a...@a...eu.org> napisał w wiadomości
    news:slrnc7gbfj.s1g.samotnik@samotnia.zagle.org.pl..
    .
    > Obiło mi się o uszy, że kasa fiskalna za 1000 zł netto musi być
    > potraktowana (DG, KPiR) jako środek trwały z jednorazową amortyzacją.
    > Niestety osoba, która o tym mi mówiła, niespecjalnie znała uzasadnienie.
    > Więc dlaczego? Przecież kasy za takie pieniądze ani nie muszę do ewidencji
    > wyposażenia wprowadzać (<1500), ani do środków trwalych ('jeśli wartość
    nie
    > przekracza 3500 zł, podatnik może nie wprowadzać przedmiotu do ewidencji
    > ŚT, a jego koszt stanowi KUP w miesiącu wprowadzenia do użytkowania' - tak
> [...]

    Witam !
    Są dwa podstawowe kryteria kwalifikacji składnika majątku jako środka
    trwałego:
    1) przewidywany okres użytkowania dłuższy niż 12 miesięcy,
    2) składnjik majątku musi być sprawny oraz służyć osiąganiu przychodów.
    Jeśli wartość (ogólnie rzecz ujmując) środka trwałego nie przekracza 3500 zł
    (netto), prawo podatkowe zezwala na jego jednorazowe ujęcie w kosztach w
    miesiącu przyjęcia do użytkowania. Z określenia "wyposażenie" zrezygnowano
    już jakiś czas temu, ale dla jasności w dokumentacji warto prowadzić osobno
    ewidencję środków trwałych oraz ewidencję środków trwałych małej wartości -
    format ten sam, bo i informacje prawie te same, tyle że wartości netto nie
    przenosimy na następne lata, bo osiąga wartość 0 w momencie przyjęcia do
    użytkowania.
    Co do kas fiskalnych to chociażby ze względu na możliwość utraty prawa do
    części wartości kasu zwróconej przez Urząd Skarbowy w przypadku, gdy w ciągu
    chyba trzech lat od momentu instalacji zaprzestaniemy ewidencjonowania
    obrotów, zakładamy, że będziemy ją użytkować dłużej niż rok. A więc ->
    środek trwały.
    A te 1500 zł to co ? Takie dodatkowe pułapy mogą występować, ale przy
    prowadzeniu KPiR nie ma to sensu...

    Marek